//
کدخبر: ۵۸۱۴۴ //
زنگیشه از مردمی شدن خدمات‌رسانی به زائران اربعین خبر داد

حضور شهرداری تهران در مراسم اربعین

یکی از انتقادهایی که در سال‌های گذشته به شهرداری تهران می‌شد، هزینه بودجه کلان در مراسم مذهبی به ویژه اربعین بود اما مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و نماینده شهرداری تهران در اعزام نیرو به کربلا می گوید امسال هزینه‌ها توسط خیرین صرف می‌شود.

حضور شهرداری تهران در مراسم اربعین
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر کامران زنگیشه گفت: بر اساس دستور شهردار تهران نیروها به کشور عراق و خدمات‌رسانی به پنج مرز عراق بر عهده شهرداری تهران است. سال گذشته بیش از 70درصد خدمات‌رسانی به زائران در حوزه مسئولیت شهرداری بود اما امسال مردم تهران و تشکل‌های مدنی در این حوزه فعال هستند.

 

زنگیشه افزود: امسال مسئولیت‌ها واگذار شده است، تنها در مرز مهران روزانه 66هزار پرس غذا توسط یکی از خیرین نذر شده است.

 

نماینده شهرداری تهران دراعزام نیرو به کربلا در پاسخ به اینکه نقش دولت و حاکمیت در مراسم اربعین چیست، گفت: اگر دولت بحث‌های اعتقادی و مسایل مذهبی مردم را برعهده بگیرد مردم را از اصل ماجرا دور می‌کند، این رویکرد ممکن است بر اساس سیاست‌ها تغییر کند اما انگیزه مردم را با هیچ سیاستی نمی‌توان مقایسه کرد اگر ارگان‌های دولتی وارد شوند نتیجه آن آسیب و ضربه زدن  به اصل مذهب است.

 

زنگیشه افزود: امسال شهرداری تهران کارها را به سمت مردمی شدن پیش می‌برد. ما امسال تنها فضا را در اختیار خیرین و مردم قرار داده‌ایم و خدمات‌رسانی بر عهده مردم است، حتی نظافت سرویس‌های بهداشتی و جمع آوری پسماندها بر عهده این تشکل‌هاست. ما تنها ویزای رایگان در اختیار کارگران قرار داده‌ایم.

 

او در ادامه با برشمردن وضعیت آمار خروج زائران از مرزها گفت: طبق آمار سال گذشته بیش از 60 درصد از مرز مهران خارج می‌شوند که آمار سال گذشته بیش از 1میلیون و 300هزار نفر بوده است. پیش‌بینی ما این است که امسال در مجموع بیش از 3 میلیون زائر خواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: در کمیته اربعین ما مسئولیت خدمات شهری را داریم اما سال کمترین هزینه و بیشترین خدمات را داریم، مسئولیت همه این کمیته‌ها بر عهده معاونت خدمات شهری شهرداری است و نظارت بر ورود و خروج زائران از پنج مرز بر عهده ماست.

 

زنگیشه که مسئولیت نظارت بر مرزها و شهر کوت را بر عهده دارد در پایان گفت: ما دوهزار چشمه سرویس بهداشتی در مسیر زائران داریم که بیشتر آن‌ها ثابت است و 2000 نفر نیروی کار اعزام کرده‌ایم که خدمات‌رسانی در این مسیر را بر عهده گرفته‌اند و 500 دستگاه اتوبوس برای خدمات‌رسانی درنظر گرفته‌ایم.

 

گزارش : حسین زندی

عکس : بنفشه صالحی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۱۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان