//
کدخبر: ۵۸۱۳۸ //
نماینده مردم همدان در مجلس:

مسئولان جلو تخریب غار علیصدر را بگیرند

استان همدان 34 غار دارد و بزرگترین غار آبی کشور نیز در این استان است اما به تازگی در حریم و عرصه علیصدر هتل ساخته می شود و در حریم اولیه غار سراب نیز معدن سنگی فعال شده است که به سمت سفره های زیر زمینی غار درحال پیش روی است. غارهای سراب و علیصدر از مهمترین غارهای کشور هستند اما برای حفاظت از آنها کار چندانی صورت نگرفته است و پیگیری های مسئولان نیز به نتیجه نرسیده است.

مسئولان جلو تخریب غار علیصدر را بگیرند

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه فرتاک نیوز دربیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور به حفاظت از آثار طبیعی تاکید کرد و گفت: ما وقتی می خواهیم غارهای استان را ثبت جهانی کنیم نباید با ساخت و ساز در عرصه و حریم آنها این فرصت را از بین ببریم.

 

خجسته افزود: مسئولان مربوطه استان و مسئولان قضایی و نظارتی در برابر مردم مسئول هستند و باید پاسخگو باشند. بدر چنین اتفاقاتی که موضوع آثار تاریخی و طبیعی در میان است باید برابر با ضوابط قانونی عمل شود مسئولان اگر قانونی عمل نمی کنند ظلم در حق مردم است.

 

نماینده مردم همدان ادامه داد: این آثار مربوط به آیندگان است، برای پست و مقام مدیران نیست که از این ظزفیت های استفاده کنند چند روز بیشتر مدیریت داشته باشند وقتی اثری ثبت ملی شده است باید همه ما برای نگهداری آن تلاش کنیم.  اگر مسئولان در استان جلو تخریب آثار طبیعی را نگیرند ما وظیفه داریم  در مجلس ورود کنیم.

 

خجسته در پایان گفت: انتظار من این است که دستگاه نظارتی و قضایی ورود جدی داشته باشند و مسئولان اجرایی اگر توان ایستادن درمقابل زیاده خواهی ها را ندارند وقت مردم را نگیرند و استعفا دهند.

 

خبرنگار : حسین زندی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۱۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان