//
کدخبر: ۵۸۰۹۷ //

استان تهران ۳هزار هکتار گلخانه دارد/شهرداری ها عرصه را برای تولید تنگ کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: این استان نزدیک به 3 هزار هکتار گلخانه دارد که سالانه 800 هزار تن محصولات کشاورزی در این گلخانه ها تولید می شود.

استان تهران 3هزار هکتار گلخانه دارد/شهرداری ها عرصه را برای تولید تنگ کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اشرف منصوری روز دوشنبه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و با حضور در نمایشگاه افزود: استان تهران در احداث واحدهای گلخانه ای کشور پیشتاز است و در هفت ماه گذشته 230 هکتار گلخانه جدید در این استان احداث شده است.

 

وی ادامه داد: در هر هکتار فضای گلخانه ای 250 تا 300 تن محصولات تولید می شود و این میزان 10 برابر فضای باز است و همچنین 10 برابر اشتغال زایی دارد و در مقایسه فضای باز صرفه جویی مناسبی در مصرف آب دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: بدلیل اینکه دانش فنی کشاورزان و همچنین نهاده ها به موقع به کشاورزان تزریق می شود و با توجه به احداث گلخانه های جدید میزان تولید محصولات کشاورزی در استان تهران رو به افزایش و پیشرفت است.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در سه شاخص توسعه واحدهای گلخانه ای و تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین و جذب واحدهای مکانیزاسیون در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران سازمان جهاد کشاورزی رتبه اول را کسب کرد.

 

منصوری تاکید کرد: تمامی واحدهای کشاورزی در استان تهران با آب های سالم کشت می شود و هیچ گونه آب آلوده و نامتعارف در اراضی کشاورزی این استان وجود ندارد و در صورت گزارش با دستور مقام قضایی قلع و قمع می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری های استان تهران هزینه تولید را برای کشاورزان سنگین کرده اند تاکید کرد: برخی کشاورزان برای احداث واحدهای گلخانه ای با عوارض سنگینی از سوی شهرداری ها مواجه می شوند و به همین منظور بسیاری از این افراد در همان گام های اولیه تولید ورشکسته می شوند.

 

منصوری خاطرنشان کرد: در بسیاری از استان های کشور کار کردم اما استان تهران بسیار متفاوت است و شهرداران هزینه تولید را برای کشاورزان سنگین کرده اند و مانع افزایش تولید می شوند.

 

وی از تمامی شهرداران شهرهای استان تهران خواست عوارض احداث گلخانه ها را از کشاورزان حذف کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان