//
کدخبر: ۹۲۲۵۷ //
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش خبر داد

ایجاد مدارس ضمیمه کاردانش در دبیرستان‌های شاهد استان‌ها

مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: مهارت آموزی در مدارس شاهد یکی از سیاست‌های کلیدی ما محسوب می‌شود که در این راستا به دنبال ایجاد مدارس ضمیمه کاردانش در استان‌ها هستیم.

ایجاد مدارس ضمیمه کاردانش در دبیرستان‌های شاهد استان‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان، اظهار داشت: اقبال عمومی به مدارس شاهد یک فرصت است ولیکن ضرورت دارد تا سبک و سیستم مدارس شاهد بازتعریف شده و این مدارس دارای سبک منسجم و محتوایی متناسب با مقتضیات و ویژگی‌های بومی و منطقه‌ای باشد.

وی ادامه داد: سیاست‌های اداره کل امور شاهد و ایثارگران منطبق با سند تحول بنیادین بوده و تمرکز زدایی را به عنوان یک اصل کلیدی دنبال کرده و اعتقاد داریم که تمام امور باید در سطح مدرسه دنبال شده و این اداره‌کل به عنوان سیاست‌گذار باشد.

رزاقی با بیان اینکه مدارس شاهد در گذشته به عنوان الگویی برای سایر مدارس بودند و این نقش مجدد باید احیا شود، افزود: مأموریت مدارس شاهد این نیست که در حد مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ظاهر شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: مهارت آموزی در مدارس شاهد یکی از سیاست‌های کلیدی ماست و باید از شعار به عمل تبدیل شود چون اعتقاد داریم که یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات و معضلات بیکاری، مهارت آموزی است و با رویکرد مبارزه با بیکاری به دنبال ایجاد مدارس ضمیمه کاردانش در استان‌ها هستیم.

رزاقی با تاکید استانداردسازی در مدارس شاهد و نقش محوری مدیران این مدارس گفت: با این رویکرد، کارگاه های آموزشی تدارک دیده شده است که تا کنون 400 مدیر در 7 قطب کشوری در دوره دوم متوسطه در این کارگاه های شرکت کرده‌اند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام تلاش اداره کل امور شاهد و ایثارگران این است که نماد و الگو بودن مدارس شاهد حفظ و مطابق با اسناد بالادستی فعالیت کند و با این اعتقاد به دنبال پاسداشت واقعی جریان ایثار و توجه خاص به فرزندان شاهد هستیم ولی این توجه خاص به معنای جداسازی این فرزندان نیست.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: شبکه علمی ثریا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۲۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان