//
کدخبر: ۹۰۵۶ //
دبیر:

جزئیات بررسی تبصره بودجه شهرداری تهران

در سیصد بیست و نهمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که به نوبت عصر کشیده شد به بررسی تبصره‌های بودجه شهرداری تهران اختصاص یافت.

جزئیات بررسی تبصره بودجه شهرداری تهران

 علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تهران با اشاره به تبصره یکم اظهار داشت: تمامی واحدها و مناطق شهرداری تهران موظفند کلیه منابع درآمدی خود را به طور مستقیم در چارچوب قوانین و مقررات، به ویژه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های جامع و تفصیلی وصول و فقط به حساب‌های درآمد شهرداری تهران که به پیشنهاد شهرداری و تأیید شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شده یا می‌شود، واریز کنند.

 

دبیر ادامه داد: بخشی از تبصره دوم اشاره دارد که شهرداری تهران موظف است اعتبارات مصوب هزینه‌ای، تملک دارایی‌های مالی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و مفاد تبصره‌های این مصوبه را تا پایان اسفند‌ماه سال 1395 به کلیه واحدها، مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته ابلاغ کند.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به تبصره سوم گفت: به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود به منظور جبران کسری هزینه‌های شرکت بهره‌برداری مترو معادل 3 هزار و 500 میلیارد (3.500.000.000.000) ریال در قالب بودجه مصوب سال 1396 از محل مازاد درآمدها و ردیف‌های هزینه نشده، هر ماهه معادل یک دوازدهم رقم فوق‌الذکر را به صورت نقد به شرکت مذکور پرداخت کند و در ردیف اعتباری به شماره طبقه‌بندی 2010201 تحت عنوان «کمک به شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه» علاوه بر اعتبار مصوب به عنوان بدهی منظور کند تا پس از واریز بدهی دولت از محل سهم مربوطه به حساب شهرداری تهران مستهلک شود.

 

وی همچنین ادامه داد: شهرداری تهران مکلف است در راستای اصلاح ساختار، متناسب‌سازی سازمان شهرداری و برون‌سپاری خدمات، طبق مفاد ماده 117 مصوبه برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران از محل اعتبارات مندرج در شماره طبقه‌بندی 6161103 بودجه هزینه‌ای، در چارچوب مقررات نسبت به بازنشستگی، بازنشستگی انگیزشی یا بازخریدی داوطلبانه در مجموع معادل چهار درصد (4%) از نیروی انسانی شاغل غیرکارشناسی واحدها و مناطق اقدام کند.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به تبصره پنجم و ششم گفت: شهرداری تهران مجاز است در صورت وقوع حوادث پیش‌بینی نشده اعم از؛ سیل، طوفان، زلزله، آتش‌سوزی و موارد مشابه در شهر تهران، از سرجمع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت کنترل اوضاع و عادی‌سازی وضعیت، هزینه عملیات مربوطه را تأمین و پرداخت کند و مراتب را در تفریغ بودجه سال 1396 منظور و گزارش عملکرد این تبصره را به همراه تشریح عوامل مؤثر در وقوع حوادث مربوطه را به شورای اسلامی شهر تهران ارایه کند. همچنین به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود اعتبار مندرج در ردیف‌های ذکر شده را با تشخیص و دستور شهردار تهران پرداخت کند؛ ردیف 6170301 این مصوبه تحت عنوان «حمایت از مؤسسات عمومی و عام‌المنفعه غیردولتی» را تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون (1.500.000.000) ریال و ردیف 6170201 این مصوبه تحت عنوان «حمایت از اشخاص» را تا سقف یکصد و 50 میلیون (150.000.000)ریال و «حمایت از مؤسسات خصوصی» را تاسقف 500 میلیون (500.000.000) ریال در سال است، پرداخت شود.

 

دبیر با اشاره به اشخاص حقیقی و حقوقی پرسنل شهرداری تهران که طبق مقررات کار می‌کنند و از آن‌ها اقامه دعوی می‌شود، گفت: به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از اشخاص حقیقی و حقوقی تابعه که در زمان اشتغال و همچنین پس از پایان مأموریت خدمتی در شهرداری و شورای شهر (مطروحه در زمان اشتغال)، انجام وظیفه در چارچوب قوانین و مقررات کرده باشند‌ و در مراجع قضایی و انتظامی از آنان اقامه دعوی شود، با اتخاذ تدابیر مناسب حمایت حقوقی و قضایی به عمل آورده و وثائق مورد نیاز را از محل املاک شهرداری تأمین و سایر هزینه‌ها و خسارات ناشی از دعاوی فوق را ‌در موضوعه از محل اعتبارات ردیف 6170201 تحت عنوان «کمک به اشخاص و مؤسسات خصوصی» این مصوبه پرداخت کند.

 

دبیر در ادامه گفت: شهرداری موظف است اعتبار مندرج در ردیف 6170401 بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این مصوبه تحت عنوان «اعتبارات پیش‌بینی نشده در اختیار شهردار تهران (در کلیه مأموریت‌ها و برنامه‌ها)» را جهت تأمین هزینه پروژه‌های اضطراری و خطرآفرین پیش‌بینی نشده توزیع کند. ایجاد تعهد برای سال‌های بعد از محل اعتبار ردیف مذکور مجاز نیست. همچنین از ردیف اعتبار مذکور بابت پروژه‌های اضطراری، خطرآفرین و گودبرداری‌های رها شده در سطح شهر تهران هزینه کند.

 

دبیر در ادامه با اشاره به تبصره یازدهم گفت: به شهرداری تهران اجازه داده می شود از خدمات کارکنان یگان حفاظت شهرداری تهران، همچنین از کارکنان نیروی انتظامی،  در  موارد خاص در ساعات غیرموظف جهت تأمین امنیت بوستان‌های شهری و موارد  مشابه استفاده کند و حق‌الزحمه آنان را به ازای هر نوبت کاری (5 ساعت) به ترتیب افسران ارشد:  چهارصد و پنجاه هزار (450.000) ریال، افسران جز: دویست و نود هزار (290.000) ریال، درجه‌داران: دویست و هفتاد هزار (270.000) ریال و مأموران وظیفه: دویست و ده هزار (210.000) ریال از محل اعتبارات ردیف 6080506 تحت عنوان «حق‌الجلسه، حق‌الزحمه، حق‌التدریس» پرداخت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۰۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان