//
کدخبر: ۷۱۸۴ //
قالیباف در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

در مقابل حرف سیاسی و غیرکارشناسی باج نمی‌دهم

شهردار تهران گفت: بدون شک اگر قرار باشد از مردم عذرخواهی کنم، حتما این کار را انجام می‌دهم.

در مقابل حرف سیاسی و غیرکارشناسی باج نمی‌دهم

به گزارش فرتاک نیوز، محمدباقر قالیباف شهردار تهران پس از اظهارات اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز بیشتر وقت شورا به سوال و توضیح دادن گذشت، به همین دلیل فکر نمی‌کنم که بتوانم جواب تمام سوال‌هایی که از بنده پرسیده شده را طی یک مدت زمان کوتاه بدهم.

 

وی با بیان اینکه همه موضوعات در کمیته کارشناسی قابل بررسی است، افزود: از همان لحظه اول حادثه، گروه‌های علمی مشغول مستند‌سازی پروژه شدند، چرا که نیروی کارشناسی همیشه از بدو شروع حادثه مستند سازی بحران را آغاز می‌کنند.

 

قالیباف با تاکید بر اینکه بنده حداقل دوره پدافند و بحران را در سال 71 و 72 در دانشگاه در مقطع دکترا تدریس می‌کردم؛ گفت: همیشه جزء اولین کسانی بودم که قبل از انقلاب در سن 17 سالگی در زلزله طبس حضور پیدا کردم.

 

وی ادامه داد:‌ بنده جزء اولین گروهی بودم که در زلزله رودبار با یک تیم 300 نفره بعد از طی کردن مسافتی طولانی از رستم کلا تا منجیل و رودبار یک مسیر را پیاده طی کردم.

 

شهردار تهران با بیان اینکه در حادثه بم بنده به عنوان فرمانداری ناجا در صبح وقوع این حادثه در محل حضور پیداکردم، تصریح کرد: مگر یک فرد چقدر نیاز است که در حوزه نظری و تجربی کار انجام دهد، من در سه زلزله بزرگ حضور داشتم و تجربه‌های زیادی به دست آورده‌ام.

 

قالیباف به لایحه 5 ساله برنامه دوم شهرداری تهران اشاره کرد و گفت:‌ دغدغه شهرداری تهران در برنامه سال آینده پیشرفت برنامه‌ 5 ساله دوم شهرداری تهران بوده است.

 

وی با بیان اینکه دو ماه گذشته نقشه اطلس تهران مربوط به حوزه آتش‌نشانی را به شورای اسلامی شهر تهران ارایه کرده‌ایم، یادآور شد: اقدامات ما در کشور بی‌نظیر است.

 

وی با بیان اینکه در خصوص کامل بودن تجهیزات آتش‌نشانی ادعایی ندارند، تاکید کرد: اگر به جای یک ساختمان پلاسکو، سه ساختمان هم‌زمان با هم ریزش می‌کرد، قادر به حل این بحران نبودیم و نمی‌توانستیم آن را اداره کنیم.

 

وی با بیان اینکه در کل دنیا برای ساختمان‌هایی با بیش از 10 طبقه سیستم اطفای حریق در نظر گرفته می‌شود، افزود: در حوزه شهرسازی بحث‌ها بسیار زیاد است که باید در خصوص آن بحث کنیم.

 

شهردار تهران با بیان اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند که 290 ساختمان بدون پروانه در شهر تهران وجود دارد، درخواست دارم تا تاریخ ساخت این ساختمان‌ها را پیدا کنید و ببینید که آیا مصوبه کمیسیون ماده 5 دارند یا خیر؟ چرا که در خصوص مدیریت بحران بارها توضیح داده‌‌ام.

 

قالیباف با بیان اینکه مدیریت بحران کشور در بحث ساختاری توضیح دارد، تاکید کرد:‌ هم اکنون در پردیس تهران 800 برج بیش از 12 طبقه ساخته شده که با نداشتن سازمان آتش‌نشانی و جاده دسترسی و همچنین بیمارستان ساخت آن باز جای سوال دارد.

 

وی اظهار داشت: باید مطرح کنم که چه کسی مدیریت این ساختمان‌ها را بر عهده دارد، آیا پردیس هم تهران است که آن را برگردن شهرداری تهران بیاندازند؟

 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه مدعی آن هستیم که در کارها تنبل هستیم اما این ادعا را دارم که در میان تنبل‌ها، شهرداری تهران شاگرد اول است.

 

قالیباف با بیان این که صحبت‌هایی در خصوص هزینه‌ 2 هزار میلیاردی برای دوربین مطرح می‌شود، تاکید کرد: مهمترین چالش شهر تهران هم اکنون آلودگی هواست، چرا که روزانه تعداد زیادی از شهروندان جان خود را در این شهر از دست می‌دهند.

 

وی ادامه داد: بدون شک این هوا بر روی خانم‌های باردار تأثیر منفی دارد و همچنین بر روی کودکان مجروحان شیمیایی و دیگر افراد نیز تأثیر بدی دارد، به همین دلیل در خصوص موضوع دوربین‌ها باید مطرح کنم که مسئول اداری همه شهر هستیم.

 

شهردار تهران با اشاره به حادثه انفجار قطار نیشابور در سال 82 گفت: آن زمان هیچ کس مدیریت بحران آن اتفاق را بر عهده نگرفت اما امروز عده‌ای می‌گویند که قالیباف همیشه ادعا دارد که مدیریت بحران ما بسیار خوب است.

 

 

قالیباف با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند شهردار تهران آدم مغروری است، تأکید کرد: هر کاری انجام می‌دهم اما بدون شک چنین ادعایی ندارم.

 

 

وی ادامه داد: شاید در خصوص کارهایم اشکال وجود داشته باشد، بسیاری از اتفاقات در این کشور رخ داده که کسی مسئول پاسخ دادن به آن نشده است.

 

قالیباف ادامه داد: من نیز از مردم عذرخواهی می‌کنم، چرا که از روز اول آمده‌ام که جان خود را برای مردم فدا کنم، به همین دلیل در هر میدانی که پای کار بودم، امروز هم به مردم می‌گویم که شرمنده شما هستم که نتوانستم جانم را فدا کنم.

 

 

قالیباف در پایان گفت: اگر لازم باشد جان و آبرو و هر چیز دیگری را که دارم فدای مردم می‌کنم و با کمال میل از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم، اما دوستان بدانند در مقابل حرف غیرکارشناسی و سیاسی باج نمی دهم و به دشمنان ضد انقلابی که آن طرف مرز نشسته و می‌خواهند این نظام را ضعیف کنند، می‌گویم: می‌خواهم تا آخر بایستم و خونم را برای این نظام بدهم، چرا که جان دادن وظیفه من است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان