//
کدخبر: ۸۳۷۷۵ //

محورهای گردشگری خرم‌آباد ایمن و هموار شد

خرم‌آباد- مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد گفت: محورهای گردشگری خرم‌آباد برای مسافران نوروزی ایمن و هموار شد.

محورهای گردشگری خرم‌آباد ایمن و هموار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مرتضی شیروانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای برنامه‌ها و مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان خرم‌آباد در ماه‌های پایانی سال ۹۶ اقدامات گسترده‌ای فراتر از وظایف و اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد برای تسهیل در عبور و مرور مسافران نوروزی و کاهش سوانح رانندگی صورت گرفته است.

وی افزود: بنا به تاکید استاندار لرستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پیگیری فرماندار شهرستان خرم‌آباد، پروژه ساماندهی ورودی جنوبی مرکز استان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  

شیروانی گفت: از دیگر اولویت‌های ستاد سفرهای نوروزی، ایمنی و به‌روزرسانی محورهای اصلی و گردشگری است که در این زمینه عملیات لکه‌گیری و اجرای روکش آسفالت در مسیرهای گردشگری خرم‌آباد(آبستان) -آبشار بیشه به میزان یک هزار و ۲۰۰ تن، محور خرم‌آباد-بیرانشهر به میزان ۸۰۰ تن، بزرگراه خرم‌آباد-بروجرد به میزان یک هزار و ۹۰۰ تن، خرم‌آباد-پلدختر به میزان دو هزار و ۲۰۰ تن، کمربندی جنوبی خرم‌آباد به میزان دو هزار و ۳۰۰ تن و محور خرم‌آباد-کوهدشت در قالب ۴ اکیپ پخش و لکه‌گیری آسفالت انجام گرفت.

وی گفت: همچنین علاوه بر پاکسازی شانه راه به طول ۱۸۰ کیلومتر، عملیات شانه‌زنی، کانال‌زنی و ریزش‌برداری به حجم ۶۰ هزار مترمکعب و خط کشی به طول ۱۸۵ کیلومتر در محورهای خرم‌آباد به آبشارهای بیشه و نوژیان نیز در طول ۱۲۰ کیلومتر اجرایی شده است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد از شست و شوی ۸ هزار عدد تابلو و علائم عمودی در محورهای شهرستان خرم‌آباد خبر داد و اظهار کرد: نصب یک هزار و ۵۰۰ عدد تابلو، تعویض ۳ کیلومتر گاردریل، نصب ۲ کیلومتر نیوجرسی، نخاله‌برداری در مبادی ورودی شهرها و پاکسازی آنها به میزان ۱۲۰ هزار مترمکعب، تعمیر و به‌روزرسانی روشنایی در طول ۶۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان، نصب ۶۰ عدد بنر با شعارهای ایمنی و خوش‌آمدگویی به مسافران نوروزی و آشکارسازی نقاط پرتصادف تنها بخشی از عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد برای تسهیل سفرهای نوروزی است که منجر به کاهش محسوس تلفات جاده‌ای نسبت به ایام نوروز سال قبل شده است.

شیروانی گفت: در ایام سفرهای نوروزی ۴۰ نیروی راهدار در قالب ۴ اکیپ ثابت و ۴ اکیپ سیار در راهدارخانه‌ها و نقاط پرتصادف به‌صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی و پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان