//
کدخبر: ۸۱۰۴۲ //

۶۰ درصد حوادث جاده‌ای در۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، کمپین ۶۰-۳۰ را راه انداخته‌ایم واین کمپین در نظر دارد مبلمان شهری را در ۳۰ کیلومتری شهرها مطالبه کند و به مردم یادآور شود که خستگی در حاشیه شهرها می‌تواند حادثه ساز باشد.

۶۰ درصد حوادث جاده‌ای در۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

صدیقه اعتماد سعید در نشست ستاد رسانه‌ای پیشگیری از سوانح و حوادث نوروزی اظهار کرد: کمپینی برای حوادث ترافیکی ایجاد کرده‌ایم که اسم آن را ۶۰-۳۰ گذاشته‌ایم چرا که بر اساس آخرین آمارها حدود ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و از همین رو این نام را برای این کمپین انتخاب کرده‌ایم.

 

وی اضافه کرد: ما مخاطبانی داریم که می‌توانیم روی آنها اثرگذار باشیم و این اثرگذاری منجر به تغییر رفتار در آنها بشود. این مخاطبان را رصد کرده‌ایم و پیام‌هایی که در این حوزه تولید خواهند شد بر اساس مخاطبان خواهد بود. رادیو به عنوان رسانه‌ای که در زمان سفر همراه مردم است بانی اجرای این کمپین شده است.

 

اعتماد سعید با اشاره به نقش رسانه در فرهنگسازی گفت: زمانی کار در زمینه بستن کمربند ایمنی را آغاز کرده‌ایم و توانستیم فرهنگسازی مناسبی انجام دهیم. طوری که بر اساس آمارها در حال حاضر حدود ۹۸ درصد مردم از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند.

 

وی به آمارهایی در زمینه تعداد خودرو در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در آمریکا به ازای ۱.۱ نفر یک خودرو وجود دارد و در اروپا به ازای هر ۱۶ نفر و در کشور ما به ازای هر ۱۲ نفر یک خودرو وجود دارد. همچنین سالانه در تصادفات در کشور ما ۳۰۰۰ کودک کشته می‌شوند. این در حالیست که در کشوری مانند سوئد این آمار سه نفر در سال است. در کشور ما در روزهای تعطیل آمار کشته شدگان تصادفات حتی به بیش از ۱۰۰ نفر هم می‌رسد.

 

مدیر رادیو سلامت همچنین گفت: در طول ۱۲ سال اخیر آمار فوتی‌ها بر اثر حوادث کاهش پیدا کرده است اما آمار مصدومان افزایش داشته است.

 

اعتماد سعید با اشاره به هدف کمپین ۶۰-۳۰ گفت: این کمپین در نظر دارد تا مبلمان شهری را در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها مطالبه کند و این نکته را به مردم یادآوری کند که خستگی در حاشیه شهرها می‌تواند موجب حادثه شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان