//
کدخبر: ۵۱۲۳۰ //

وضعیت نامناسب جاده «بیجار ـ همدان»

وضعیت نامناسب جاده «بیجار-همدان» و اینکه قطعه دوم آن نیز یک سال دیگر طول می‌کشد،

وضعیت نامناسب جاده «بیجار ـ همدان»
به گزارش فرتاک نیوز،

، استان کردستان در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل مشکلات زیادی دارد و وضعیت جاده‌های این خطه بسیار "فضاحت‌بار و نامناسب" است چراکه سالانه به طور مستمر شاهد کشته و مصدوم شدن مسافران و شهروندان زیادی در جاده‌های کردستان هستیم.

 

قبل از هرچیز باید یادآوری کرد که آسیب‌دیدگان از وضعیت بی‌سامان راه‌های ارتباطی استان و همه کسانی که در آینده در معرض این آسیب‌ها قرار دارند به این باور رسیده‌اند که دولتمردان و دست‌اندرکاران امور اجرایی استان نسبت به پیش آمدن این حوادث غم‌انگیز احساس مسئولیت لازم را نداشته و اقدامی عملی و کارساز در جهت پایان دادن به این مصائب انجام نداده‌اند؛ گواه بر این مدعا هم آمار بالای فوتی‌ها و تکرر تصادفات منجر به فوت در محورهای ارتباطی استان و بروز حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیر در پی این حوادث است.

 

جاده «بیجار-همدان» یکی از این مسیرهای پر از تصادف است که بارها شاهد کشته‌ و مصدوم شدن مسافران و شهروندان زیادی در این محور ارتباطی بوده‌ایم و باوجود همه نارضایتی‌ها، اعتراضات و پیگیری‌های شهروندان این شهرستان، متأسفانه گوش مسئولان به این وضعیت اسفناک بدهکار نیست.

 

پس از آن موضوع را از طریق اداره راه و شهرسازی شهرستان بیجار پیگیری کردیم.

قطعه اول جاده «بیجار-همدان» تا 20 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد

فرهاد اکبر در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار اظهار داشت: قطعه اول جاده «بیجار-همدان» با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام و فقط 3 کیلومتر از آسفالت آن باقی مانده که آن هم 15 تا 22 روز آینده به اتمام می‌رسد.

 

وی گفت: قطعه دوم جاده «بیجار-همدان» با اعتبار 3 تا سه و نیم میلیارد تومان در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیجار تصریح کرد: باید جاده قدیم «بیجار-همدان» توسط حوزه مربوطه بازسازی شود چراکه روستاهای زیادی از این مسیر تردد می‌کنند

 

اکبر با بیان اینکه جاده‌ها براساس تناژ معینی تعریف شده‌اند، افزود: یک‌سری از ماشین‌های سنگین با اضافه بار غیرمجاز سبب ایجاد خسارت می‌شوند و در خرابی جاده‌ها بی‌تأثیر نیستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۲۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان