//
کدخبر: ۴۷۷۷۳ //

بت پرستی قرن بیست و یکی را کنار بگذاریم/ ارتقای کیفیت زندگی مهمترین هدف شهرداری تهران در این ۱۲ سال

شهردار تهران گفت: نمی دانم چرا از ظرفیت های خوبمان استفاده نمی کنیم، بت پرستی قرن بیست و یکی را کنار بگذاریم.

بت پرستی قرن بیست و یکی را کنار بگذاریم/ ارتقای کیفیت زندگی مهمترین هدف شهرداری تهران در این ۱۲ سال
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بازدید خبرنگاران از خانه اتحادیه، با بیان اینکه خوشحالم که در آخرین روز مسئولیت رسمی خودم در شهرداری تهران از این پروژه بازدید می کنم، اظهار داشت: حال که گذشته را مرور می کنم بابت همه کارهای انجام شده خدا را شکر می کنم.

 

وی افزود: در سال ۸۴ که برنامه های خود را به شورای دوم ارائه دادم و توفیق خدمت در شهرداری تهران را پیدا کردم و به همه همکارانم گفتم که باید بر اساس یک برنامه مشخص کارها را انجام دهیم و خوشحالم که امروز همه آن برنامه ها محقق شده است.

 

شهردار تهران با بیان اینکه سختی های زیادی را تحمل کردیم تا گام به گام بتوانیم کارهای خود را در شهر تحقق بخشیم، گفت: ما با کمک نخبگان برنامه اول، دوم و سوم را در شهر تهران تنظیم کردیم و امروز می بینیم که با همت بلند، خرد، کار جمعی و همچنین مشورت همکارانم بیش از ۹۰ درصد اهدافی که تحت عنوان برنامه نوشتیم تحقق پیدا کرده است.

 

قالیباف با بیان اینکه ما با هدف بسیار روشن تحت عنوان ارتقای کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی کار را شروع کردیم، تاکید کرد: بر اساس این هدف با رویکرد اجتماعی و فرهنگی حرکت کردیم اگرچه این تصمیم بسیار سخت بود.

 

وی ادامه داد: امروز هر کار فرهنگی که می خواهیم انجام دهیم، می گوییم کار فرهنگی پول لازم دارد و همه باید به آن کمک مالی کنند در حالی که فرهنگ در ذات خودش به حدی ظرفیت مادی و معنوی دارد که نیاز به هیچ موضوع دیگری نیست.

 

شهردار تهران با بیان اینکه منابع عظیم انسانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی وجود دارد، تصریح کرد: بدون تردید خلاقیت افراد می تواند سایر ظرفیت ها را در کنار خود به وجود آورد.

 

قالیباف با اشاره به اینکه فکر می کنم که تفاوت برنامه ما در شهرداری تهران با دیگر برنامه ها متفاوت بود، افزود: همیشه سعی کردم بر مدار برنامه ها حرکت کنیم اگرچه در این مسیر گاهی با سختی ها و ریسک های بسیار بزرگی هم مواجه می شدیم.

 

وی یادآور شد: روزی که تصمیم گرفتیم خیابان ۱۵ خرداد را ببندیم همه به صورت یکپارچه با این تصمیم مخالفت کردند به گونه ای که حتی مسئولان دبیرخانه شورای امنیت ملی، وزارت کشور هم مخاف این تصمیم بودند.

 

شهردار تهران با بیان اینکه بحث های منطقی در حوزه آسیب های اجتماعی داشتیم، تاکید کرد: ما به این نتیجه رسیده بودیم که ارتقای کیفیت زندگی باید از منطقه ۱۲ پر آسیب شروع شود چرا که در ۶ دهه گذشته این منطقه همیشه در معرض تخریب بوده است.

 

قالیباف با بیان اینکه همه به حد کفایت حرف زدیم و روی کاغذ نوشتیم، گفت: بهتر است از یک جایی بایستیم و این حرف ها را جامعه عمل بپوشانیم.

 

وی با اشاره به اینکه آغاز کار ما برای اجرای جدی و مصمم طرح در بستر خیابان ۱۵ خرداد بود، تصریح کرد: پس از اجرای این طرح شاهد بودیم که کمتر از ۱۵ روز همان هایی که پلاکارد زدند و تجمع کردند و بعضا با زبان ما را نواختند، دوباره جمع شدند و پلاکارد آنها به پلاکارد تشویق تبدیل شد که کاش این زودتر انجام می شد.

 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه این اتفاق ها به منظور تغییر نگرش از یک عادت غلط چند دهه ای است، گفت: کارهای ما آثار فراوانی هم به دنبال داشت.

 

قالیباف با بیان اینکه امروز نرخ اقتصادی و همچنین رشد ساخت و ساز مسکن در سراسر کشور و مناطق برخوردار مانند ۱، ۲ و ۳ تهران منفی است، تاکید کرد: اما بعد از ۷ سال تلاش در منطقه ۱۲ به نقطه ای رسیدیم که بر اساس شاخص های بانک مرکزی در ۲ سال گذشته تنها منطقه ای که در حوزه ساخت و ساز رشد دو رقمی داشته منطقه ۱۲ بوده است.

 

وی با اشاره به روند بازسازی خانه باغ اتحادیه در قلب تاریخی منطقه ۱۲ تهران تصریح کرد: ما در این منطقه تنها یک ساختمان را احیا نکردیم بلکه حرکتی را پایه گذاری کردیم تا دوباره حیات و زندگی به منطقه ۱۲ برگردد.

 

شهردار تهران با بیان اینکه راه حل آسیب های اجتماعی در دراز مدت، رویکرد انسان محوری است، افزود: آن زمان تنها حرف می زدیم که پیاده ها بر ماشین ارجحیت دارند در حالی که حاضر نبودیم در خیابانی که روزی یک و نیم میلیون نفر حرکت می کنند، ۵۰ هزار ماشین را جمع آوری کنیم.

 

قالیباف با بیان اینکه در آن زمان نیازمند حمایت عده ای بودم‌ که برایم قلم بزنند، تاکید کرد: آنها واقعا مردد بودند چراکه نمی دانستند سرنوشت این طرح چه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امروز تفاهم نامه ای را به منظور احداث موزه تئاتر به امضاء می رسانیم، تصریح کرد: در محدوده حصار ناصری ۱۴ دروازه تاریخی وجود دارد که دروازه غار و دروازه حضرت عبدالعظیم(ع) با همان سبک و معماری و کاشی در نقطه خودش احیا شده است.

 

شهردار تهران با اشاره به اینکه بارها به دوستان در میراث فرهنگی می گفتیم که چرا آنقدر با هم بحث می کنیم، افزود: ما موزه را در حاشیه میدان امام خمینی (ره) درست می کردیم اما بعد نمی دانستیم که چگونه از آن استفاده کنیم، ما باید بت پرستی قرن بیست و یکم را کنار بگذاریم. چرا با یکدیگر همکاری نداریم و از ظرفیت های هم استفاده نمی کنیم؟

 

قالیباف تاکید کرد: تا کی مردم باید هزینه ناهماهنگی ها و ضعف ما مدیران را تحمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری و اشتغال در منطقه ۱۲، گفت: بدون تردید با رویکرد اجتماعی و فرهنگی، حضور اصحاب فرهنگ، هنر و همچنین اندیشمندان می توانیم اتفاق های بزرگی برای کشور و شهر رقم بزنیم.

 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما امروز در این محل افتتاح نداریم، گفت: تنها می خواهیم مطمئن باشیم که اقدامات در مسیر خودش قرار می گیرد.

 

قالیباف با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی هم باید نگاه ما یک نگاه فرهنگی باشد، افزود: اگر بقیه کشورها برای پیشرفت خود اولویت و توجه را به فرهنگ می دهند ما نیز برای پیشرفت خود ناگزیر هستیم که به رویکرد اجتماعی و فرهنگی اولویت دهیم.

وی گفت: روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی نگاه فرهنگی است که آثار آن را هم امروز مشاهده می کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۷۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان