//
کدخبر: ۴۳۶۲۰۴ //
استاندار کرمانشاه خبر داد؛

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت پالایشگاه آناهیتا با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار‌ میلیارد تومانی

استاندار کرمانشاه گفت: تفاهم‌نامه ساخت پالایشگاه آناهیتا با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت پالایشگاه آناهیتا با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار‌ میلیارد تومانی
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست خبری امروز (۱۵ آذر‌ماه) با اشاره به تاخیر ۱۲ساله ساخت پالایشگاه آناهیتا گفت: با پیگیری و رایزنی‌های انجام گرفته تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی و ساخت این پروژه با صندوق توسعه‌ملی، بانک سپه، وزرات نفت و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجریان طرح منعقد گردید و‌ بر اساس این تفاهم‌نامه پالایشگاه آناهیتا ظرف مدت چهار سال ساخته خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور ما در فضای تحریم قرار دارد و سوخت و بنزین از فرآورده‌های راهبردی برای کشور محسوب می‌شود و اثر مستقیمی بر شرایط اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی کشور دارد  خودکفایی در این زمینه واجب است.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه استان‌های غربی کشور دچار مشکلات مزمنی از جمله اشتغال و تولید هستند، راه‌اندازی این پروژه در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار و با سرمایه‌گذاری معادل ۱۰۰ همت می‌تواند راهگشای این مسائل در استان باشد.

صحرایی افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در گام اول اجرای این پروژه روزانه ۱۵۰ بشکه تولید خواهد شد که حداقل سوخت استان‌های غربی را تامین خواهد کرد و روند اشتغال‌آفرینی را از ابتدای اجرای این پروژه تا بهره‌برداری کامل در استان رقم خواهد زد.

 وی در ادامه اشاره‌ای نیز به پروژه‌ بیواتانول داشت و گفت: برای نخستین بار در کشور این پروژه به بازار بورس معرفی شد و طی دو روز، بیش از دو همت از سهام این پروژه خریداری شد که اگر منتظر تامین بودجه دولتی می‌ماندیم این پروژه به بهره‌برداری نمی‌رسید.

استاندار کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه پتروشیمی کرمانشاه نیز گفت: پتروشیمی کرمانشاه به زودی جذب همکار در بازار سرمایه را آغاز خواهد کرد و رگه‌های این جریان رشد اشتغال‌مولد، مفید و پایدار را در استان در پی خواهد داشت.

صحراحی یادآور شد: از ابتدای شروع فعالیتم در استان کرمانشاه پیگیری جذب اعتبارات استان را به عنوان یکی از مهمترین کارهای خود مدنظر قرار داده‌ام و روزهای دوشنبه با وزاری مختلف جلساتی را تشکیل و پیگیر موضوعات مختلف استان شده‌ام که در این رابطه کارهای خوبی از جمله درجا‌سازی خانه‌های روستایی، تله‌کابین، بافت فرسوده، پروژه‌های نیمه‌کاره، تکمیل کیفیت راه‌آهن، تعریض پل بزرگراه امام خمینی(ره)، تکمیل فرودگاه و... انجام شده است.

وی در ادامه به طرح شهید زین‌الدین اشاره کرد و‌گفت: افرادی که در این طرح دعوت شده‌اند در چارچوب ابلاغی دولت سیزدهم و مطابق با ضابطه‌ها و فرایند طراحی شده انتخاب شده‌اند.

به گفته صحرایی در این طرح ۱۰ نفر به انتخاب استاندار، ۱۰ نفر از جامعه نخبگان و ۱۰۰ نفر نیز بر اساس آزمون سراسری دعوت به کار خواهند شد.

وی در ادامه اضافه کرد: به هیچ کدام از نمایندگان استان توجه ویژه‌ای نداشته و ندارم و اگر از ظرفیت مجمع نمایندگان و همراهی آنها استفاده می‌کنم برای دستیابی به اهداف استانی است و با توجه به فصل بودجه و در راستای دریافت سهم بودجه‌ای بالاتر برای استان از همراهی این افراد استفاده می‌نمایم.

وی اشاره‌ای هم به  انسداد حساب یکی از ادارات استان توسط پیمانکاری که با رای دستگاه قضا اقدام به این کار کرده است‌ داشت و گفت: حل اختلافات قانونی در دستگاه‌ها به عهده دستگاه قضا است و در این زمینه به رای آنها احترام خواهیم گذاشت اما خدمت‌رسانی به مردم فارغ از اینکه رای صادره چه باشد وظیفه دستگاه‌‌های خدمات‌رسان است و مطمئنا با اجرای این رای خدمت‌رسانی با مشکل مواجه نخواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۲۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان