//
کدخبر: ۴۲۲ //

پلیس برای راهنماهای خانم استثناء قائل شد

رییس هیات‌مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از توافق با پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا برای حل مشکل راهنمایان خانم در استفاده از وسایل نقلیه عمومی خبر داد.

پلیس برای راهنماهای خانم استثناء قائل شد

مسعود عبداللهی با اشاره به جلساتی که در راستای برقراری تعامل با سازمان‌های مختلف به منظور حل مشکلات تورها و راهنمایان تور از یک سال پیش آغاز شده، به ایسنا گفت: در یک سال گذشته با ناجا برای حل مشکلات تورها جلسه‌های متعددی برگزار شده که طبق آخرین توافق صورت گرفته با پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، دستورالعملی مبنی بر مستثنی کردن بانوان راهنما از طرح ممنوعیت استفاده از صندلی‌های اول و دوم وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس ها)، صادر شده است.

وی اظهار کرد: اجرای دستورالعمل ممنوعیت استفاده‌ی بانوان از صندلی‌های ردیف اول و دوم وسایل نقلیه عمومی، تا کنون چالش‌های زیادی را برای بانوان راهنما و رانندگان وسایل نقلیه تورهای گردشگری ایجاد کرده بود که علاوه‌بر تعلیق موقت تور، برای برخی گردشگران خارجی نیز سبب سوءتفاهم شده بود.

عبداللهی افزود: از طرفی بعضی از راهنمایان خارجیِ همراهِ این تورهای گردشگری، خانم هستند که چنین برخوردهایی سبب استرس در آن اشخاص و انتقال به گردشگر و در نهایت، اختلال در تور می‌شد. این مورد درباره راننده‌ی وسایل نقلیه نیز مصداق است که گزارش‌های آن در اختیار ناجا قرار گرفته است.

به موجب این دستورالعمل رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، جامعه‌ی راهنمایان گردشگری در صورت تکرار برخوردهای قبلی و تخلف در اجرای دستورالعمل جدید، گزارش‌های مکتوب را باید به موقع به کارشناسان پلیس ارائه

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان