//
کدخبر: ۲۱۸ //

سیاست‌های کلان رسانه ای پلیس باید تعریف و تدوین شود

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه با دسترسی آسان به امکانات ارتباطی پیشرفته سرعت تبادل اطلاعات و اخبار بسیار افزایش یافته است، گفت : ارتقاء سواد رسانه ای فرماندهان از ضروریات جامعه امروز است.

سیاست‌های کلان رسانه ای پلیس باید تعریف و تدوین شود

سردار اسکندر مومنی در نشست هم اندیشی میز رسانه و افکار عمومی مرکز مطالعات راهبردی ناجا، با بیان اینکه امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی و پیشرفت تکنولوژی هر فردی می تواند یک "رسانه"  باشد، اظهار کرد : با دسترسی آسان به امکانات ارتباطی پیشرفته،  سرعت تبادل اطلاعات و اخبار بسیار افزایش یافته است.

وی با ذکر مثالی در خصوص چگونگی فرایند تبادل اطلاعات و اخبار،  افزود : ممکن است حادثه ای در محلی رخ دهد و فردی با بهره گیری از شبکه های موبایلی و اینترنتی، بخشی از فرایند حادثه را در معرض دید همگان قرار دهد،  این درحالی است که تمام واقعیت منعکس نشده، بازخوردهایی نیز در پی داشته باشد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد : رسانه ها در انعکاس اخبار همواره رسالت خطیر بر عهده دارند و باید با در نظر گرفتن "مصالح جامعه ، صداقت و امانت داری " اخبار و اطلاعات را منعکس کنند.

سردار مومنی در ادامه با اشاره به ماموریت های نیروی انتظامی، ضرورت انعکاس اخبار، اطلاعات درست و دقیق و به موقع اضافه کرد: سیاست های کلان رسانه ای نیروی انتظامی باید تعریف و تدوین شود.

وی با تاکید براینکه ارتقاء مهارت رسانه ای از الزامات است ، ادامه داد : باید با برگزاری کارگاه های ارتباطی و رسانه ای، در مسیر ارتقاء سواد و مهارت رسانه ای حرکت کنیم تا اطلاعات این حوزه به درستی به مخاطبان منعکس شود.

وی مطرح کرد : بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی با تسلط بر دانش و مهارت رسانه ای کارآمد است، تولید و تهیه برخی برنامه های رسانه ای در ارتقاء آگاهی مردمی و کمک به ماموریت های ناجا موثر است. گاهی با کاراکتر سازی در برنامه های تصویری می توانیم در مسیر ارائه اطلاعات و آگاهی بخشی عمومی به درستی گام بر داریم.

براساس گزارش سایت پلیس، وی در پایان مجهز بودن به دانش رسانه ای را از الزامات جامعه امروز دانست.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان