//
کدخبر: ۴۱۷۹۸۸ //
منطقه 12 مهیای طرح استقبال از مهر 1402 شد

رفع گره‌های ترافیکی و ایمن‌سازی معابر منطقه ۱۲ در آستانه بازگشایی مدارس

شهردار منطقه 12 گفت: با هماهنگی حوزه‌های مختلف شهرداری منطقه 12، شامل معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک، فنی و عمرانی، خدمات شهری و محیط زیست و امور اجتماعی و فرهنگی، این منطقه روزهای آغاز بازگشایی مدارس در ماه مهر را با نظم و آرامش تجربه خواهد کرد.

رفع گره‌های ترافیکی و ایمن‌سازی معابر منطقه 12 در آستانه بازگشایی مدارس

 به گزارش فرتاک نیوز؛ وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه12ضمن اعلام آمادگی همه‌جانبه این منطقه برای استقبال از مهر و فصل بازگشایی مدارس گفت: دو جلسه هماهنگی حوزه‌های مختلف شهرداری منطقه 12، شامل معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک، فنی و عمرانی، خدمات شهری و محیط زیست و امور اجتماعی و فرهنگی، طی روزهای ۲۴ و ۲۵ مردادماه برگزار شد.

وی با تأکید بر تلاش برای رفع گره‌های ترافیکی و ایمن‌سازی معابر سطح منطقه در طرح استقبال از مهر منطقه 12 افزود: ان‌شاءالله با کمک و هم‌افزایی همکاران در منطقه 12، این منطقه مرکزی و پرتردد شهر تهران، روزهای آغاز بازگشایی مدارس در ماه مهر را با نظم و آرامش تجربه خواهد کرد.

جلسات هماهنگی یاد شده با حضور زینب عبادی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه، سیدمصطفی عرفانیان، معاون فنی و عمرانی، رؤسای پلیس مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۴، نماینده آموزش و پرورش منطقه ۱۲، نمایندگان معاونت‌های اجتماعی و خدمات شهری، شهرداران نواحی ۶گانه، مدیران اتوبوسرانی و تاکسیرانی منطقه ۱۲، نمایندگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و شرکت اتوبوس‌رانی و نمایندگان سازمان‌های خدمات‌رسان از جمله اداره گاز برگزار شد.

در جلسه دوم، عبادی ضمن ارائه گزارش برنامه اقدامات پیش‌بینی‌شده در حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک با تمرکز بر ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز بر اساس راهکارهای پیشنهادی طی مطالعات ترافیکی گفت: رفع نواقص علائم افقی و عمودی، مناسب‌سازی معابر اطراف مدارس و هم‌افزایی برای ارتقای کارایی سیستم اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو در این مقطع زمانی از جمله برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه برای استقبال از مهر 1402 است.

وی با اشاره به اجرای طرح «اتوبوس پیاده مدرسه» و ترویج تردد با «دوچرخه تا مدرسه» به عنوان طرح ویژه استقبال از مهر امسال افزود: در کنار آرام‌سازی معابر، این طرح به همت معاونت‌های ترافیک و اجتماعی و با همکاری آموزش‌و‌پروش، والدین و دانش‌آموزان در «محله آبشار» به عنوان «محله دوستدار کودک» عملیاتی می‌شود و به امید خدا در صورت تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده، در 13 محله دیگر منطقه نیز اجرایی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توان به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای مدیران و معلمان، رانندگان اتوبوس و تاکسی و والدین در کنار دانش‌‌آموزان، کارگاه ویژه برای تردد ایمن نابینایان، کارگاه‌های ویژه تغییر سبک زندگی و نگرش با هدف ترویج حمل‌و‌نقل پاک، برگزاری همایش روز جهانی دوچرخه و... اشاره کرد.

وی با یادآوری این مطلب که «داشتن شهر پاک، اتفاق نیست، بلکه انتخاب است» بیان کرد: با هدف آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با حمل‌و‌نقل پاک، تردد خودروها در یکی از معابر منطقه در روز ۳۱ شهریور و به مناسبت روز جهانی بدون خودرو ممنوع خواهد شد و فقط امکان تردد به صورت پیاده و با دوچرخه در این محور فراهم است.

عبادی در پایان تأکید کرد: تلاش شهرداران نواحی ۶گانه در اجرایی‌شدن هرچه بهتر برنامه‌های حوزه‌های مختلف نقش کلیدی دارد و از برنامه‌های آنها برای تکمیل برنامه‌های ستادی بهره‌گیری خواهد شد.

در ادامه عرفانیان از برنامه شناسایی معابر نیازمند تجدید آسفالت و بهبود پیاده‌روها به صورت ویژه خبر داد و گفت: طرح نهضت آسفالت از ابتدای سال جاری در منطقه 12 در حال اجراست و تا پایان 6 ماهه اول سال، 48 هزارمتربع از معابر منطقه روکش و آسفالت خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۹۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان