//
کدخبر: ۱۲۹۶۷۴ //
رییس پلیس راهور ناجا خبر داد

پیش‌بینی موج دوم ترافیک سنگین اول مهر از بعدازظهر

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش ۳۰ درصدی بار ترافیک کلان‌شهرها بخصوص معابر بزرگراهی تهران همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود موج دوم ترافیک اول مهر بعدازظهر آغاز شود و سنگین تر از ترافیک صبحگاهی باشد.

پیش‌بینی موج دوم ترافیک سنگین اول مهر از بعدازظهر
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار تقی مهری در نخستین روز سال تحصیلی جدید در حاشیه بازدید هوایی از ترافیک پایتخت گفت: برابر بررسی‌های انجام شده بار ترافیک صبحگاهی تهران که از ساعت ۷ بامداد آغاز شده بود تا حدود ساعت ۹ ادامه داشت و پیش بینی می‌کنیم موج دوم ترافیک با تعطیلی همزمان مدارس و مراکز آموزشی، سنگین تر از ترافیک صبحگاهی باشد.

وی با اشاره به اینکه برابر رصد لحظه‌ای ترافیک که با کمک دوربین‌ها و بالگردهای راهور صورت گرفته است، بار ترافیک کلانشهرها بخصوص معابر بزرگراهی تهران همزمان با بازگشایی مدارس حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ترافیک صبحگاهی در معابر بزرگراهی پایتخت و مسیرهای ورودی مانند همت، حکیم، باقری، بابایی، امام علی(ع) و بزرگراه کرج - تهران تا حدود ۹ صبح سنگین بوده و اوج ترافیک را بین ساعات ۸:۳۰ تا ۹ شاهد بودیم؛ اما خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و همکاری خوب شهروندان در معابر درون‌شهری هیچ گره ترافیکی نداشتیم.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که هم اکنون در مرحله دوم طرح ترافیکی بازگشایی مدارس هستیم افزود: بر این اساس تردد وانت بارها و کامیونت های توزیع کالا در معابر پایتخت به جهت روان‌سازی بار ترافیکی طی ۲ هفته مهر ماه از ساعت ۶ تا ۹ ممنوع است و پلیس به طور جدی با متخلفان برخورد می کند.

وی بخشی از ترافیک فعلی را به دلیل حضور والدین دانش آموزان با خودروهای شخصی مقابل مدارس دانست و گفت: پلیس راهور با همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تمهیدات لازم را اندیشیده و هماهنگ برای سلامت دانش آموزان تلاش می کنند.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: در عین حال توصیه می‌کنیم دانش آموزان حتما از حمل و نقل عمومی و سرویس های مجاز مدارس استفاده کرده و والدین نیز خودروهای شخصی را مقابل مدارس پارک نکنند.

سردار مهری ادامه داد: همچنین انتظار داریم معلمان هم قوانین رانندگی مانند نحوه ورود و خروج مدرسه، تردد در پیاده روها، عبور از خط عابر و توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی را در همین روزهای اول به دانش آموزان آموزش دهند تا همیاران پلیس ما که همان دانش آموزان هستند، خدمتگزاران خود در پلیس راهور را در روان‌سازی ترافیک مهرماه یاری دهند.

وی با تاکید بر این که رانندگان سرویس‌های مدارس به عنوان رانندگان بخش حمل و ‌نقل عمومی نیز باید الگوی ترافیکی در کشور باشند، افزود: دانش آموزان رفتارهای ترافیکی را در کنار والدین خود از رانندگان سرویس های مدارس می آموزند و بر این اساس توصیه می‌کنیم این رانندگان حتما در مکان‌های مناسب برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان توقف و قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

وی در عین حال به سایر شهروندان نیز توصیه کرد در صورتی که کار ضروری ندارند در دو هفته اول مهرماه بخصوص در ساعات پیک ترافیک تردد نکنند و در صورتی که در این روزها و ساعات نیاز به جابجایی دارند حتما از حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

سردار مهری به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این هفته یادآور دلاوری ها و پایمردی افرادی است که جان خود را کف دست گرفتند تا امنیت کشور فراهم شود ما باید همواره قدردان آنها باشیم و قدردان رهبر فرزانه انقلاب که سکان کشتی انقلاب را در اقیانوس متلاطم کنونی در دست دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۶۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان