//
کدخبر: ۴۱۲۸۷۳ //
استاندار کرمانشاه:

جداسازی جاده ترانزیتی و تردد زائران در مرز خسروی/ اجرای زیرساخت‌های اربعین در مرز خسروی پیشرفت مناسبی دارد

استاندار کرمانشاه گفت: اجرای زیرساخت‌های اربعین در مرز رسمی خسروی و مجموعه اقدام هایی که برای آماده سازی استان جهت پذیرایی از زائران سید الشهدا (ع) نیاز هست با پیشرفت خوبی در حال انجام است.


 جداسازی جاده ترانزیتی و تردد زائران در مرز خسروی/ اجرای زیرساخت‌های اربعین در مرز خسروی پیشرفت مناسبی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدطیب صحرایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های زیرساختی تردد زائران در نقطه صفر مرز رسمی خسروی با تسلیت ایام محرم و سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، افزود: تمامی اقدام های بهداشتی، درمانی و راه سازی و آنچه که برای پذیرایی از زائران نیاز است، ایجاد سایبان‌ها در نقاط ورودی و خروجی مرز و امکاناتی که باید در نقطه صفر مستقر شود با مراحل خوبی در حال اجرا است و امید است استقرار این امکانات مقدمه سفر خوبی برای زائران سید الشهدا (ع) باشد.

وی اظهار کرد: یک کار بسیار مهم و راهبردی که با سرعت و جدیت در مرز رسمی خسروی در حال پیگیری است ایجاد یک جاده دسترسی ترانزیتی به موازات مسیر عبور زائران است تا تداخلی بین آمد و رفت کامیون‌ها و زائران نباشد.

استاندار کرمانشاه گفت: تا آستانه اربعین پیش رو جاده ترانزیتی و تردد زائران در مرز خسروی به طور کامل از هم جدا خواهند شد که این مهم کمک می‌کند تا مسیر زائران کاملاً آماده پذیرایی عبور زائران پیاده و سواری‌ها و ماشین‌های مسافری باشد و در عین حال به موازات یک جاده عریض چهارگانه برای آمد و رفت کامیون‌ها و ترانزیت نیز آماده سازی خواهد شد.

صحرایی اضافه کرد: احداث جاده برکت برای جدا سازی ترانزیت و تردد زائران در نهایت منجر به برقراری ایمنی و سلامت عبور و مرور زائران خواهد شد که همچنین بعد از ایام اربعین نیز یک امکان بسیار خوب را به مرز و پایانه ی خسروی اضافه می کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: طرح های در دست اقدام و مجموعه زیرساخت های مرز تا قبل از ایام اربعین آماده خواهد شد و مورد استفاده زائران قرار می گیرد تا یک سفر ایمن و راحت هم برای تمامی هم استانی ها و هم کسانی که از سایر نقاط از مرز خسروی عازم عتبات عالیات و عراق می شوند، فراهم شود.

صحرایی افزود: با توجه به اینکه در مرز منذریه آن سوی مرز خسروی نیز بیشترین کسانی که از امکانات و زیرساخت ها ی موجود در آنسوی مرز استفاده می کنند زائران ایرانی و هم وطنانمان هستند از این رو ایجاد تاسیسات لازم برای خدمات رسانی به زائران نیز در منذریه نیز در دستور کار است و هیچ تفاوتی با مرز خسروی ندارد.

او گفت: از این رو در منذریه عراق بعد از نقطه صفر مرز خسروی نیز تاسیسات فراهم خواهد شد تا زائران برای رسیدن به محل پارک سوار و حرکت به سمت مسیر راهپیمایی اربعین مشکلی نداشته باشند که از این رو کارها در طرف عراقی نیز به خوبی پیش می‌رود که نقطه مهم تعریض گیت‌های ورود و خروج در منذریه است که آن هم در مراحل خوبی است و گیت ها در حال ساخت است و اینجا هم زیرساخت‌ها و پایه‌گذاری‌ها در حال انجام است و تا اربعین به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کرمانشاه گفت: تا به امروز توافقات هم در سطح ملی و هم در سطح استانی با استان دیالی عراق بر مبنای آمد و رفت به صورت ۲۴ ساعته بوده و در این رابطه نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و امنیت کاملا برقرار است و مقدمه های آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون آمد و رفت زائران ایرانی و عراقی در مرز خسروی برقرار است و با شروع ماه محرم و در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین اربعین سید الشهدا (ع) و ماه صفر مرز خسروی آماده تردد زائران است و زیرساخت ها و رفت و آمد ها نیز رو به روز بهتر می شود و تردد زائرانی عراقی برای تشرف به مشهد مقدس و همچنین مرز خسروی برای عزیمت زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا هم اکنون به صورت کاملا روان در جریان است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۸۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان