//
کدخبر: ۴۰۱۶۴۲ //

بحران جمعیت در ایران آغاز شد؟

: وزیر بهداشت با اشاره به ۴.۵ میلیون نفر جمعیت نابارور کشور اظهار کرده که مسئولیت جمعیت فقط به عهده یک وزارتخانه نیست، بلکه همه باید مشارکت کنند تا بحران جمعیت که نرخ رشد آن از عدد ۴ به یک رسیده است، برطرف شود.

بحران جمعیت در ایران آغاز شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های جمعه تهران اظهار کرده که وزارت بهداشت به ۹۵ درصد تکالیف قانونی‌اش در قانون جوانی جمعیت عمل کرده که ۹ دستورالعمل درباره این قانون توسط وزیر بهداشت و ۲۴ بخشنامه توسط معاونان وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

 

به گفته عین اللهی، مسئولیت جمعیت فقط به عهده یک وزارتخانه نیست، بلکه همه باید مشارکت کنند تا بحران جمعیت که نرخ رشد آن از عدد ۴ به یک رسیده است، برطرف شود. 

براساس اظهارات وزیر بهداشت، پوشش کامل بیمه خدمات ناباروری برای ۴.۵ میلیون جمعیت نابارور کشور، راه‌اندازی ۱۰۳ مرکز درمان ناباروری در همه استان‌ها و توسعه و ساخت خوابگاه‌های متاهلی از اقدامات وزارت بهداشت در حوزه جوانی جمعیت بوده است.

به گفته عین اللهی، اجرای سراسری برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع از ابتدای اردیبهشت امسال با اجرا در ۵۷ شهرستان آغاز شده است.

وزیر بهداشت اظهار کرده که شعار ما این است که هر ایرانی باید یک مراقب سلامت داشته باشد، همه ما در خصوص فرزندآوری، آسان سازی ازدواج، ارزان‌سازی، کریمانه کردن خدمات بهداشت و درمان، زایمان طبیعی، کمک به ناباروری مسئولیم.

براساس اعلام وبدا، عین‌اللهی گفته که در کرونا کارکنان حوزه سلامت جانفشانی کردند و حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم ملت شد.

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۶۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان