//
کدخبر: ۴۰۰۱۸۹ //
مدیرکل امور اجرایی زکات خبر داد؛

جمع آوری ۲۲۰۰ میلیارد زکات طی سال گذشته در کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وجوهات مردمی سال گذشته باوجود خشکسالی و تنگناهای معیشتی در جامعه، در سطح کشور جمع آوری و در دبیرخانه شورای زکات ثبت شده است.


جمع آوری ۲۲۰۰ میلیارد زکات طی سال گذشته در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام محمدطه مهری روز پنجشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه در سالن همایش دانشگاه صنعتی برگزار شد اظهار کرد: بدون شک میزان زکات پرداخت شده توسط مردم بسیار بیشتر از این میزان است زیرا بخشی از مردم زکات خود را به صورت مستقیم به دست محرومان و افراد بی بصاعت رسانده و یا در امور عام المنفعه هزینه می کنند. 

وی با بیان اینکه ظرفیت جمع‌آوری زکات در کشور خیلی بیشتر از این میزان است، یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد زکات جمع آوری شده در سال گذشته در همان روستاهای پرداخت کننده هزینه و یا در امور خیریه و عام المنفعه هزینه شده است. 

حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برگزاری همایش زکات را از بزرگترین توفیقات الهی و نشانه فضل و رحمت پروردگار به جمهوری اسلامی دانسته اند ادامه داد: مقام معظم رهبری بر اشاعه فریضه زکات تاکید دارند و کم کاری در این فریضه الهی را نکوهش می کنند.IMG_20230511_125438

وی تاکید کرد: این پیام فتواگونه مقام معظم رهبری باعث جریان سازی فریضه زکات در استان ها شده است بنابراین امید است نهضت احیا و ترویج زکات در همه سطوح به کارکردهای شایسته منتهی شود و این هم اندیشی ها ثمر بخش باشد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به برگزاری جشنواره علمی، ترویجی زکات در کشور اضافه کرد: این همایش تاکنون در ۲۸ استان برگزار و بیش از هزار مقاله نیز به دبیرخانه آن تاکنون ارسال شده است.

حجت الاسلام مهری یادآور شد: به واسطه پرداخت فریضه الهی زکات بخش عظیمی از مشکلات کشور حل خواهد شد، لذا از مسئولان انتظار می‌رود با تلاش مضاعف و از طریق ترییون‌ها، شورای زکات و غیره بیش از گذشته مردم را به پرداخت زکات تشویق و ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۱۰ هزار مودی زکات در کشور وجود دارد افزود: در راستای ترویج و تکریم مودیان و عاملان زکات وظیفه داریم تا از این افراد به نحو شایسته ای تقدیر کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از مودیان منتخب زکات شهرستان های مختلف استان کرمانشاه با اهدای هدایایی تقدیر شد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۱۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان