//
کدخبر: ۳۴۸۶۲۴ //
فرماندار سیروان

بیش از ۸۰ درصد شبکه های آبرسانی روستایی در شهرستان سیروان فرسوده هستند

فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد شبکه های آبرسانی روستایی در شهرستان سیروان فرسوده هستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند، گفت: در حال حاضر مشکل آبی مناطق روستایی در اثر فرسودگی شبکه های آبرسانی روستایی است که انتظار می رود شرکت آبفای استان با اختصاص اعتبارات ویژه نسبت به رفع این مشکل همکاری همکاری کند

بیش از 80 درصد شبکه های آبرسانی روستایی در شهرستان سیروان فرسوده هستند

به گزارش فرتاک نیوز؛ علیرضا رئیسی" در دیداربا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان که در محل فرمانداری سیروان برگزار شد، با بیان اینکه آبرسانی به بسیاری از مناطق روستایی این شهرستان مربوط چندسال گذشته است و امروزه جوابگوی نیازهای ضروری مردم نیست،افزود: طرح بازنگری در آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان ضرورت دارد و نیاز است در اعتبارات سال آینده منظور شود.

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و کاهش نزولات جوی صرفه جویی آب در مناطق شهری و روستایی ضروری به نظر می رسد، اظهار داشت: تلاش های شرکت آب فاضلاب در طول چند ماهه اخیر برای آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان قابل تقدیر است ولی بدلیل افزایش جمعیت و مهاجرت معکوس جوابگو نیست.

فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه در طول چند ماه گذشته تلاش های زیادی از طریق دهیاران، معتمدین و غیره برای صرفه جویی مصرف آب در این دیار انجام شده است، تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی از روستاها این موضوع به آحاد مختلف مردم گوش زد شده و انتظار می رود که آحاد مختلف مردم این مهم مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بحران کم آبی در شهرستان اطلاع رسانی های لازم به صورت نصب بنر، فضای مجازی، جلسات و دهیارها صورت گرفته است.که می طلبد مردم فهیم و عزیز شهرستان در مصرف آب صرفه جویی کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: بحران کم آبی، فرسوده بودن شبکه های آبرسانی روستائی ،تهیه دستگاه دیزل ژنراتوربرق ، بهسازی چشمه سرابکلان برای آبرسانی به شهر لومار،مخزن آب باباشمس و علی آباد،ترمیم مخزن چم شیر،تهیه بیل مکانیکی برای اداره آب و فاضلاب شهرستان و غیره از مشکلات کنونی این شهرستان است.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب استان ایلام گفت: خدمت گذاری و رسیدگی به مشکلات مردم از وظایف اصلی مدیران است که تلاش می شود در کمترین زمان ممکن مشکلات فرسودگی شبکه های آبرسانی مناطق روستایی این شهرستان برطرف شود.

" پرویز ناصری" در این دیدار  قول مساعد داد که مشکلات شبکه آب روستایی، طرح مطالعاتی تصفیه  خانه فاضلاب شهر لومار، رفع مشکلات آب در بخش کارزان با حفر یک حلقه چاه در روستای چشمه خزانه در آینده نزدیک، ترمیم مخزن روستای چم شیر را حل کند.

گفتنی است خوشبختانه مدیرعامل آبفای استان در برگشت به مرکز استان قول خود را در خصوص تهیه یک دستگاه دیزل ژنراتور 160 کیلو وات به ارزش 120 میلیارد ریال جامعه عمل پوشاند که قرار است روز چهارشنبه به ایستگاه پمپاژ سرابکلان منتقل  و مشکلات کنونی برطرف شود.

همچنین مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام در دیدار با امام جمعه شهرستان سیروان به جایگاه معنوی و دینی آب در بین مسلمانان و نقش ائمه جمعه در اشاعه ی مدیریت مصرف آب درمیان مردم اشاره کرد و گفت:: باورداریم ائمه جمعه با استفاده از تریبون نمازجمعه، میتوانند مسئله حیاتی کمبود آب و لزوم صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بهینه آب را برای نمازگزاران تشریح و آنان را دعوت به‌صرفه جویی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین " محمدحسن فریادی " امام‌جمعه شهرستان سیروان نیزدر این دیدار ضمن خیرمقدم و تسلیت ایام سوگواری امام علی(ع) خواستار رفع مشکل آب روستاهای این شهرستان شد.

امام جمعه سیروان با تقدیر ازمدیر آبفای سیروان و همکاران پرتلاش او که برای رفع مشکل کم آبی در شهرستان سیروان شبانه روز در تلاش هستند، افزود: در راستای همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر از هیچگونه تلاش و کوششی برای کمک به آبفا برای خدمت رسانی مطلوب و بهینه به مردم دریغ نخواهدکرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۶۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان