//
کدخبر: ۳۹۷۷۲۷ //
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

حد‌نگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است/ابر‌مشکل دستگاه قضایی ورود بالای پرونده‌هاست

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: حد‌نگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است


 حد‌نگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است/ابر‌مشکل دستگاه قضایی ورود بالای پرونده‌هاست
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست هم اندیشی قضات و دبیران هیات‌های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی استان‌های کرمانشاه ، ایلام، کردستان ، همدان و لرستان به میزبانی کرمانشاه برگزار و بر حد‌نگاری اراضی کشاورزی تاکید شد.

دکتر پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حد‌نگاری که بیش از پیش نیازمند آموزش همگانی است یادآور شد: امروز حد‌نگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و در ملاقات های عمومی بارها این موضوع از سوی مراجعین مطرح شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به نقش حد نگاری در توسعه اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر اساس تاکید رییس محترم قوه قضائیه و قوانین بالادستی این موضوع می تواند به ثبات مالکیت ها بیانجامد و از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. 

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: نظام حقوقی خوب باید آینده مالکیت ها را برای افراد پیش بینی پذیر کند و به افراد آرامش ذهنی بدهد و ثبات مالکیت ها از جمله این آرامش هاست. 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ورودی بالای پرونده ها را ابر چالش دستگاه قضایی دانست و گفت: ورودی سالانه بیش از 500 هزار پرونده دستگاه قضایی را با مشکل مواجه ساخته است چرا که امکان برنامه ریزی را سلب می کند و با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود کار سخت می شود.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: تراکم جمعیت زندانیان با توجه به هزینه هایی مادی و معنوی که بر جامعه و دستگاه تحمیل می شود از دیگر مشکلات جدی است.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود از اهتمام جدی دادگستری استان و شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی برای به سرانجام رساندن موضوع حد نگاری سخن گفت و بیان داشت: در این مسیر برخی مشکلات از جمله موضوعات بودجه ای وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است. IMG_20230427_122206

وی افزود: همکاری سایر دستگاهها با دستگاه قضایی از دیگر موارد قابل توجه است . ضمن اینکه در صدور سند و پرداخت هزینه های مربوطه نباید به زارعین و کشاورزان سخت گرفت و باید راه را هموار کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان