//
کدخبر: ۳۸۵۴۰۷ //

افتتاح طرح‌های دهه‌فجر در قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و کنگاور

همزمان با بزرگداشت دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ۲۶۴ طرح اشتغالزا با ۳۰۰ نفر اشتغالزایی روز دوشنبه با حضور مسوولان در شهرستان قصرشیرین به بهره‌برداری رسید.

افتتاح طرح‌های دهه‌فجر در قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و کنگاور
به گزارش فرتاک نیوز،

رییس کمیته امام امام خمینی (ره) قصرشیرین در آیین بهره برداری از طرح نمادین تولید مواد شوینده به نمایندگی از ۲۶۴ طرح با بزرگداشت ایام مبارک دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد امام راحل و شهدا، افزود: این طرح ها در بخش های تولیدی، خدماتی و کشاورزی هستند که در مجموع برای راه اندازی آن ها ۲۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا شده است.

«حمزه شریفی» افزود: این طرح ها از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و طرح های مشاغل خانگی هستند که به همت کمیته امداد امام (ره) و در راستای خودکفایی و محرومیت زدایی عملیاتی شده اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) قصرشیرین نیز گفت: همچنین طرح نمادین امروز شامل تولید مواد شوینده است که با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به یکی از مددجویان زیر پوشش اعطا شده و هم اکنون این مددجو با خودکفایی زمینه اشتغال چند نفر دیگر را نیز فراهم کرده است.

شریفی ادامه داد: یک هزار و ۳۴۸ خانوار در این شهرستان تحت پوشش این نهاد هستند که در طول سال از خدمات مختلف این نهاد در زمینه های مختلف برخوردارند.

«حمزه شریفی» افزود: همچنین در قصرشیرین ۷۲ نفر از ایتام و ۱۷۲ نفر در قالب محسنین توسط حامیان حمایت می شوند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

افتتاح طرح‌های دهه فجر در قصرشیرین و سرپل ذهاب

افتتاح طرح های عمرانی و خدماتی در سرپل ذهاب

به گزارش خبرنگار ایرنا همچنین به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر آسفالت گردنه پاطاق، پلیس راه تا سرپل ذهاب و ساختمان اداری محیط زیست این شهرستان با حضور مسوولان به بهره برداری رسید.

فرماندار سرپل ذهاب در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت: یکی از این طرح بهره برداری از آسفالت گردنه پاطاق، پلیس راه تا سرپل ذهاب با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به طول ۱۴ کیلومتر و اشتغالزایی ۴۲ نفر است.

«صدراله بابلی» افزود: همچنین طرح دیگر افتتاح ساختمان اداری محیط زیست در سرپل ذهاب است که برای احداث این ساختمان بیش از ۸۳۲ میلیون تومان اعتبار هزینه شده که ۱۵۰ متر مربع مساحت دارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در کنگاور افتتاح و کلنگ زنی شد

هفت پروژه عمرانی و طرح اقتصادی روز دوشنبه در پنجمین روز از دهه پر فروغ فجر در شهرستان کنگاور با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، روستای دورافتاده چناران که در دورترین نقطه شهرستان کنگاور قرار دارد با اعتبار پنج میلیارد ریال از نعمت برق برخوردار شد.

این روستا که در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر کنگاور و در همسایگی شهرستان نورآباد در استان لرستان واقع شده، شرایط جغرافیایی سخت و دسترسی صعب العبوری دارد. برای برق رسانی به این روستا به طول یک کیلومتر تیربرق جایگذاری و نصب شده است.

افتتاح واحد تولید لوله های پی وی سی

یک واحد تولیدی راکد پس از حمایت دولت به چرخه تولید بازگشت. این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال . اشتغال زایی ۱۵ نفر قادر است سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن لوله پلی اتیلن تولید کند.

سرمایه گذار طرح ۱۰۰ میلیارد ریال آورده داشته و ۹۰ هزار یورو نیز تسهیلات از طریق بانک سپه دریافت کرده است.

کلنگ زنی پروژه های شهرداری کنگاور

پروژه های عمرانی شهرداری کنگاور نیز با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

از جمله پروژه های عمرانی شهرداری می توان به ساماندهی بلوار انقلاب با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، بهسازی، اصلاح معابر و سنگ فرش راسته بازار، ادامه جدول گذاری کمربندی شهید چمران در جبهه جنوبی شهر و آسفالت ریزی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

کلنگ زنی یک واحد تولیدی نایلکس

واحد تولید نایلکس در شهرک صنعتی کنگاور با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد. سرمایه گذار طرح چهار میلیارد ریال آورده و مبلغ ۲۱ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ تسهیلات د یافت خواهد کرد.

این واحد تولیدی ۱۴ نفر اشتغال ایجادی دارد و قادر است سالانه ۸۰۰ تن نایلون تولید کند. احداث این واحد تولیدی طی روزهای اخیر آغاز شده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان