//
کدخبر: ۳۸۳۶۱۳ //

شناسایی کودکان "مضطرب" در کرمانشاه

کارشناس مسئول دفتر مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و شش ساله استان گفت: امسال ۳۸۰۰ کودک در غالب این طرح غربالگری شدند.

شناسایی کودکان "مضطرب" در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مریم رجبی در گفت و گویی، با اشاره به لزوم تشخیص زودهنگام اضطراب در کودکان گفت: تشخیص و درمان اضطراب در کودکان می‌تواند از بروز بسیاری اختلالات روانی در دوران نوجوانی و بزرگسالی پیشگیری کند.

رجبی با تاکید بر لزوم شناخت علائم اضطراب در کودکان، مخفی کاری، پرخاشگری، گوشه گیری، کاهش اشتها، مشکلات خواب و لجبازی را از جمله مهمترین این علائم عنوان کرد.

وی افزود: هرچه سریعتر این علائم شناسایی و درمان شوند، قطعا کیفیت زندگی کودکان بهبود یافته و از اختلالات جدی‌تر در دوران بزرگسالی آنها پیشگیری می‌شود.

رجبی گفت: بر همین اساس طرح غربالگری اضطراب کودکان هر سال اجرایی شده و کودکان پنج و شش ساله استان در این طرح غربالگری می‌شوند.

وی افزود: در این طرح در پیش دبستانی‌ها و در مدارس در مقطع کلاس اول و نیز در تمامی پایگاه های سنجش بینایی پرسشنامه‌هایی به والدین کودکان داده می‌شود و با پرکردن این پرسشنامه‌ها و بررسی رفتار کودکان اضطراب آنها تشخیص داده می‌شود.

رجبی گفت: چنانچه کودکی با اختلال اضطراب شناسایی شود به مراکز مشاوره تخصصی جهت ارزیابی و تشخیص دقیق‌تر ارجاع می‌شود و اگر کودک مشکل جدی در این زمینه داشته باشد، به مراکز مشاوره ارجاع شده و در این مراکز جلسات متعددی برای رفع اضطراب کودکان گذاشته می‌شود که هزینه آن نیم بها خواهد بود.

به گفته رجبی هم اکنون چهار مرکز مشاوره در این زمینه در سطح استان فعال است.

کارشناس دفتر مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال ۴۹۰۰ کودک پنج و شش ساله استان باید غربالگری اضطراب شوند، گفت: تاکنون ۳۸۰۰ نفر از این کودکان غربالگری شده‌اند.

رجبی خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند جهت غربالگری اضطراب کودک خود بصورت مجازی هم اقدام کرده و با مراجعه به سایت www.crm.ir پرسشنامه مربوط به اضطراب کودکان را پر کرده و بصورت آنلاین هم جواب بگیرند.

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان