//
کدخبر: ۳۸۳۱۴۵ //
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

برای تکمیل تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب سنقر ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برای تکمیل تصفیه خانه های آب و فاضلاب سنقر، در شرایط حاضر، ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

برای تکمیل تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب سنقر  ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر رضا داودی افزود: برای تکمیل طرح آبرسانی به سنقر از سد سلیمانشاه، ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم،  که ۱۳۰ میلیارد آن برای تصفیه خانه آب و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل سایر مؤلفه های طرح می‌باشد.

به گفته مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه، غیر از تصفیه خانه آب که حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سایر مؤلفه های تصفیه خانه، نظیر ۱۶ کیلومتر خط انتقال از محل سد تا تصفیه خانه، ۶.۵ کیلومتر خطوط بین مخازن در سایزهای ۴۰۰ و ۴۵۰ فولادی و دو مخزن ۳۵۰۰ مترمکعبی زون مرتفع و ۲۰۰۰ مترمکعبی میان راهی با ۸۵ درصد پیشرفت در دست اقدام هستند.

وی ظرفیت تعریف شده برای این تصفیه خانه را ۲۲۰ لیتر در ثانیه برای جمعیت ۵۰ هزارنفری ذکر کرد.

نماینده وزیر نیرو و رئیس شورای مدیران صنعت آب و برق استان کرمانشاه درخصوص شرایط تصفیه خانه فاضلاب سنقر نیز گفت: پیشرفت تصفیه خانه فاضلاب سنقر ۱۵ درصد است که کندی پیشرفت فیزیکی آن به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی می‌باشد و برای تکمیل آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

دکتر داودی ظرفیت فاز اول این تصفیه خانه را نیز، ۷ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد و خاطرنشان کرد: فازهای بعدی تصفیه خانه متعاقبا تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه، همچنین یادآور شد در حوزه آبرسانی روستایی در تابستان گذشته ۸ حلقه چاه را در روستاهای مختلف حفر و تجهیز کردیم و ۱۲ حلقه چاه دیگر را نیز درصورت تأمین اعتبار حفر و تجهیز خواهیم نمود.

دکتر داودی تأکید کرد: تا ابتدای تابستان سال آینده ۲۰ روستای شهرستان سنقر در قالب طرح محرومیت زدایی با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) آبرسانی و از نعمت آب شرب سالم بهره مند می‌شوند.

photo_2023-01-20_18-18-04

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان