//
کدخبر: ۳۷۶۱۹۵ //

ابرهای کرمانشاه "بارور" می‌شوند

خشکسالی برای چندمین سال پیاپی دست از سر کرمانشاه بر نداشته و پاییز امسال هم کم بارشی‌ شدیدی را در این دیار تجربه می‌کنیم. آمارهای هواشناسی نیز می‌گوید بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۶۱ درصد کاهش یافته است.

ابرهای کرمانشاه "بارور" می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

علاوه بر کاهش بارش‌های یکی دو سال اخیر، آبخوان‌های کرمانشاه هم وضعیت خوبی ندارند و کسری بیش از یک میلیارد مترمکعبی ذخایر آب زیرزمینی را هم باید به این وضعیت نامناسب اضافه کرد. حالا این شرایط باعث شده بارورسازی ابرها به عنوان یک راهکار برای بهبود وضعیت بارش‌ها در دستورکار قرار بگیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه پیگیری برای اجرای بارورسازی ابرها در کرمانشاه در حال انجام بوده و کرمانشاه از جمله استان‌های هدف برای اجرای این پروژه است.

محمودرضا شهلایی با بیان اینکه پروژه بارورسازی ابرها در کرمانشاه در دست اقدام است، ابراز امیدواری کرد این پروژه محقق شده و به بهبود وضعیت بارش‌ها در استان کمک کند.

وی ادامه داد: تاثیر بارورسازی ابرها در بهبود وضعیت بارندگی و افزایش بارش‌ها چیزی نزدیک به ۱۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بارورسازی ابرها باید در زمان خاصی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: این پروژه باید در فصول بارش و زمانی بین آبان تا اردیبهشت انجام شود تا موثر واقع گردد.

شهلایی در پاسخ به این پرسش که آیا بارورسازی ابرها می‌تواند باعث بارش‌های سیل‌آسا و بروز سیلاب شود نیز عنوان کرد: این تفکر درست نیست و بارورسازی ابرها تاثیر قابل توجهی در بروز مخاطراتی مانند سیل ندارد.

منبع:ایسنا

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۱۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان