//
کدخبر: ۳۷۴۰۹۹ //

این موج ناپایدار هم بارش موثری برای کرمانشاه ندارد

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد موج ناپایداری که طی روزهای آتی کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد نیز بارش موثر را برای استان در پی نخواهد داشت.

این موج ناپایدار هم بارش موثری برای کرمانشاه ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید قاسمی ، با اشاره به موج ناپایداری که از فردا (پنجشنبه، ۱۹ آبان) کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: آخرین بروزرسانی نقشه‌ها نشان می‌دهد این موج ناپایدار دارای دو مرحله بارش است که مرحله اول آن فردا و در نواحی شرقی استان و شاید شهر کرمانشاه رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: موج دوم این سامانه نیز از اواخر جمعه(۲۰ آبان) تا صبح یا ظهر شنبه رخ داده و عمدتا نواحی جنوبی را دربرمی‌گیرد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه معتقد است، با وجود آنکه دو مرحله بارش برای این موج ناپایدار پیش‌بینی شده، اما بارش گسترده و قابل توجهی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود و به نظر نمی‌رسد با این موج نیز بارش موثر یا "پَله" در استان اتفاق بیفتد.

قاسمی تاکید کرد: ممکن است در نقاطی بارش خوب رخ دهد، اما در مجموع به نظر می‌رسد موج اول چیزی نزدیک به ۱۰ میلی‌متر و موج دوم هم حدود پنج تا شش میلی‌متر بارندگی داشته باشد.

وی یادآور شد: البته همه این موارد در شرایطی است که تغییری در این سامانه بارشی ایجاد نشود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به روند افزایشی متوسط دمای هوا که تا جمعه نیز ادامه دارد، گفت: از روز شنبه(۲۱ آبان) و با عبور این موج ناپایدار، دوباره شاهد روند کاهشی دما خواهیم بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان