//
کدخبر: ۳۷۳۵۷۶ //
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:

تنها ۴۴ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر است

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در حال حاضر تنها 44 درصد ظرفیت سدهای استان پُر است.

تنها 44 درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمودرضا شهلایی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر ۴۴ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه آب دارد و از مجموع ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی ۱۲ سد استان، تنها ۶۰۳ میلیون مترمکعب ذخیره داریم.

وی از خالی بودن ۷۴۷ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای استان خبر داد و افزود: بیشترین ذخیره سدهای استان نیز مربوط به گاوشان است که برای مصرف شرب شهر کرمانشاه از آن بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان ذخیره سدهای استان از ابتدای سال آبی(ابتدای مهر) تاکنون حدود ۵۹ میلیون مترمکعب کمتر شده، یادآور شد: این در حالیست که در این مدت آورد سدهای استان تنها ۴۷ میلیون مترمکعب بوده است.

شهلایی از وضعیت نامناسب منابع آبی به دلیل شرایط کم بارشی یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه برای پاییز امسال بارش‌های قابل توجهی پیش‌بینی نشده، نمی‌توان امیدوار بود وضعیت ذخایر سدها بهبود قابل توجهی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد، با بارش‌های فصل زمستان بتوانیم شاهد افزایش ذخیره سدهای استان باشیم و تاکید کرد: چنانچه بارش‌ها نتواند آورد مناسبی برای سدهای استان داشته باشد، برای فصل گرمای سال آتی با مشکل مواجه می‌شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: اگرچه شرکت آب منطقه‌ای استان تلاش کرده ذخایر سدها را مدیریت کند، اما به همراهی مردم نیز در زمینه مدیریت مصرف نیاز داریم

منبع:ایسنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۵۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان