//
کدخبر: ۳۶۴۶۱۰ //

پیش بینی آب وهوا دوشنبه ۳۱ مرداد

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای ۱۳ استان از رگبار باران،‌ رعدوبرق و وزش باد ۲ روزه در ۱۰ استان و افزایش آلایندگی جوی در برخی مناطق کشور خبر داد.

پیش بینی آب  وهوا دوشنبه 31 مرداد
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام و لرستان افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه این شرایط در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت. پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در نوار شرقی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی شده است.

همچنین طی 3 روز آینده در مناطق غرب و جنوب غرب پدیده غبار باعث کاهش کیفیت هوا  و دید افقی خواهد شد.

طی 4 روز آینده شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی شده،‌ ضمن این‌که از امروز تا چهارشنبه دریای خزر و جمعه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهدبود.

توصیف سامانه: تداوم بادهای 120 روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردو غبار

نوع مخاطره: وزش باد شدید و گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه 1401/05/31: خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، غرب کردستان، شمال بوشهر، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، کرمان، شرق و جنوب سمنان و شمال شرق اصفهان.

سه‌شنبه 1401/06/01: خوزستان، ایلام، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شرق یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: وزش باد شدید و نفوذ گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد غیر ضروری برای افراد سالمند و کودکان در سطح شهر، پرهیز از هرگونه فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات،.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان