//
کدخبر: ۳۶۱۴۲۰ //

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ احمدشیرانی در گفت‌وگویی، درباره آخرین وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین‌ گزارش‌های دریافتی، اغلب مسیرهای مسدود شده درپی بارش بارش و جاری شدن سیل در روز گذشته، امروز بازگشایی شد. تعدادی از جاده‌های اصلی از جمله شهداد-نهبندان و ریگان-ایرانشهر و  زاهدان-میرجاوه همچنان مسدود است. همچنین جاده بندر خمیر - بندرلنگه محدوده روستای کنخ تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیر - دژگان - بندرلنگه انجام می‌شود.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی محورهای هشتگرد-طالقان و لاسم-ارجمند نیز دارای انسداد فصلی هستند.

وی ادامه داد: همانطور که پیشتر اطلاع داده شده بود نیز جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال در هر دو مسیر مسیر رفت و برگشت از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته به علت بارندگی شدید و احتمال نشست آسفالت تا اطلاع بعدی مسدود هستند. همچنین محور هراز با توجه به ادامه عملیات پاکسازی گل و لای تا اطلاع بعدی مسدود است. جاده سولقان به امامزاده داوود نیز به علت ادامه پاکسازی سطح جاده همچنان مسدود است و در حال حاضر مسیرهای جایگزین جاده فیروزکوه و آزادراه قزوین رشت برای تردد به استان‌های شمالی به عنوان مسیر جایگزین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: برابر گزارش‌های دریافتی در حال حاضر ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی کشور روان و بدون هیچ گره و مشکل خاصی گزارش شده است.

شیرانی درباره وضعیت جوی محورهای مواصلاتی گفت: از صبح امروز شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، تهران، قم، اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کرمان، بوشهر، سمنان و خراسان شمالی بودیم که بارندگی در برخی از این محورها همچنان ادامه دارد.  

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا همچنین با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت جوی کشور گفـت: برابر پیش‌بینی‌ها در روزها آتی وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد غبار و کاهش میدان دید رانندگان خواهد شد و همین موضوع  احتمال وقوع تصادفات زنجیره ای را افزایش می‌دهد. از طرفی دیگر بارندگی‌ها نیز باعث افزایش لغزندگی سطح جاده ها شده در این شرایط نیز احتمال وقوع تصادف افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در این وضعیت رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودرو مقابل در این شرایط ضروری است و رانندگان باید با احتیاط بیشتر و آمادگی کامل در مواجه با این شرایط فعالیت کنند. بر همین اساس به رانندگان به خصوص در بخش حمل کالا و مسافر توصیه می کنیم در این ایام زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با احتیاط بیشتر و کاهش سرعت رانندگی نسبت به شرایط عادی مسافرت کنند و از قبل سفر، از شرایط جوی طول مسیر مطلع شوند.

شیرانی از شهروندان نیز خواست که از انجام سفرهای غیرضروری به جاده‌های کوهستانی و همچنین استان‌ها و مناطقی که طبق اعلام هواشناسی احتمال جاری شدن سیلاب در آنها وجود دارد، پرهیز کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۴۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان