//
کدخبر: ۳۵۱۴۷۴ //
در جلسه هماهنگی کاروان‌های ترویج بهره‌وری استان مطرح شد؛

‍ با ترویج افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی کشور، اقتدار غذایی حاصل خواهد شد/ ترویج و تحقیق دو رکن اساسی توسعه کشاورزی به حساب می‌آیند .

جلسه هماهنگی« کاروان های ترویج بهره وری کشاورزی» صبح امروز با حضور رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور ،حجت الاسلام والمسلمین علیمراد کماسی سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه و معاونین و مدیران ستادی در سالن شماره دو سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد.

‍ 

 با ترویج افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی کشور، اقتدار غذایی حاصل خواهد شد/ ترویج و تحقیق دو رکن اساسی توسعه کشاورزی به حساب می‌آیند



.
به گزارش فرتاک نیوز،

 

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی ضمن اشاره به ضرورت های تحقق شعار سال در بخش کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در عرصه کشاورزی بسترهای فراوانی جهت تلاش و کوشش برای افزایش تولید با اتکا به علم روز و اشتغال آفرینی وجود دارد.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید و تاکید بر ضرورت تزریق علم به عرصه کشاورزی گفت: قلمی که قداست داشته باشد قلمی است که مبنا و اساس دارد و در محضر خداوند متعال به حرکت در می آید و خروجی قلم ها در بخش کشاورزی می بایست منجر به تولید دانش بنیان در عرصه کشاورزی شود.

کماسی سپس با تاکید بر اهمیت فعالیت های تحقیقاتی و ترویجی در عرصه کشاورزی افزود: چنانچه به این دو رکن اساسی در کشاورزی توجه شود قطعا کشاورزی کشور رشد و پیشرفت خواهد کرد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و ترویج در توسعه کشورها افزود : فعالیت و اقدامات آموزش و ترویج ملموس نیست و دیده نمی شود و این مقوله مانند فعالیت های عمرانی نیست که قابل رصد باشد.

دکتر محمد رضا عباسی ایجاد هماهنگی بین تحقیق،ترویج و دانشگاه را مهم برشمرد و افزود: در بستر هماهنگی این سه رکن اساسی قادر به توسعه کشاورزی خواهیم بود.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور نیز در این جلسه ضمن تبریک روز روابط عمومی به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تبیین شعار سال اشاره کرد و گفت : دلیل اختصاص بخش زیادی از بیانات مقام معظم رهبری به بخش کشاورزی در آغاز سال جدید ظرفیت های بخش کشاورزی کشور در عرصه های تولیدی و دانش بنیان است‌.IMG_20220515_113424_204

دکتر علی اکبر مویدی آنگاه به ظرفیت شرکت های دانش بنیان در کشاورزی کشور اشاره کرد و افزود : می بایست ظرفیت های لازم را جهت توسعه شرکت های دانش بنیان ،کشاورزی قراردادی و جهش تولید در دیمزارها و استفاده از دانش و علم روز در عرصه کشاورزی بکار بگیریم.

دکتر مویدی سپس گفت: تحقیق و ترویج باید در راستای اجرا قرار گیرد و نتایج تحقیق و ترویج در مزارع و عرصه های کشاورزی دیده شود.

وی تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی در امر ترویج و بهره وری را مهم برشمرد و افزود : وزارت جهاد کشاورزی امروز از مزرعه تا سفره غذای مردم ،در حال ارائه خدمات است و بازار در کنار تولید باید با جدیت دیده شود.

مویدی بهره‌وری در بخش کشاورزی و تولید پایدار را مهم تلقی کرد و گفت : تولید به هر قیمت و با هر کیفیتی نیز پذیرفتنی نیست و تولید باید با رعایت اصول محیط زیستی باشد.

دکتر مویدی در پایان با ضروری خواندن ایجاد کاروان های ترویج بهره وری کشاورزی افزود : همه باید در کنار کشاورزان قرار بگیریم و ظرفیت های تحقیقاتی و ترویجی را بسیج کنیم تا بهره وری در عرصه کشاورزی بالا رفته و اقتدار غذایی در کشور پایدار شود.

IMG_20220515_113427_995

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۴۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان