//
کدخبر: ۳۴۸۸۰۸ //
‍ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد؛

اجرای شدن ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای شدن ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری تحت فشار در این استان خبر داد.

اجرای شدن ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تجهیز ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی  استان به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار طی سال ۱۴۰۰ ،گفت: در حال حاضر مجموع اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه به ۸۳ هزار هکتار رسیده است.

 شهریار قاسمی با اعلام این خبر افزود: طی سنوات اخیر نگاه ویژه ای به تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری شده است و با توجه به اهمیت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی ،اعتبارات لازم بصورت سالیانه در قالب یارانه محاسبه شده و از محل سامانه های نوین آبیاری جهت مدیریت مصرف آب و تجهیز اراضی زراعی به سیستم های نوین آبیاری به کشاورزان استان کرمانشاه به صورت مستمر پرداخت می شود.

قاسمی افزود: تجهیز اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری یک ضرورت به حساب می آید و در این راستا استقبال مناسبی را از کشاورزان استان جهت تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری تحت فشار شاهد بوده ایم که این موضوع ریشه در باورهای فرهنگی کشاورزان استان کرمانشاه جهت حفظ منابع آب دارد.

مهندس شهریار قاسمی در ادامه به مزایای تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار پرداخت و خاطرنشان کرد: راندمان آبیاری در سیستم های آبیاری سقلی و سنتی بین ۲۵ تا ۳۰درصد است، در حالی که در سامانه های نوین آبیاری راندمان آبیاری به ۶۰ الی ۷۰ درصد می رسد و با توجه به اهمیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی ،یکی از برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تجهیز اراضی آبی استان به سیستم های نوین آبیاری می باشد. 

قاسمی در پایان با اشاره به تجهیز بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی سامانه گرمسیری به سیستم های آبیاری تحت فشار طی سنوات اخیر گفت: تجهیز اراضی گرمسیری به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار سهم بسزایی در افزایش تولید ،درآمدزایی و اشتغالزایی کشاورزان غرب استان داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۸۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان