//
کدخبر: ۳۵۱۴۶۸ //
شهردار کرمانشاه:

‍ وظیفه شهرداری فرهنگ سازی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است

شهردار کرمانشاه در حاشیه بازدید از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گفت: وظیفه شهرداری فرهنگ سازی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است.

‍ 
وظیفه شهرداری فرهنگ سازی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر نادر نوروزی در بازدید از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در جمع رئیس، معاونین و رؤسای ادارات این سازمان اظهار داشت: بخش های کالبدی و عناصر انسانی شهر از ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر برخورد هستند که اگر فیزیک شهر اشکال داشته باشد روی رفتار انسان ها تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: اگر محیط، اصلاح شود و این دو هماهنگ پیش نروند، با رفتار ناهنجار تبدیل به همان وضعیت قبلی می شود.

شهردار کلان‌شهر کرمانشاه با بیان اینکه اگر فرهنگ رفتاری مردم ارتقا نیابد همه خدماتی که شهرداری برای آن زحمت کشیده، تخریب می شود تصریح کرد: اگر فعالیت های عمرانی، خدمات شهری و سایر حوزه‌ های شهرداری را یک کفه ترازو حساب کنیم، قطعاً کفه دیگرش حوزه فرهنگی است.

نوروزی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم فرهنگ را اصلاح کنیم در نقاط دیگر نیز توفیق بدست می‌آوریم ادامه داد: بحران هویت شهروندی چیزی‌ست که در کرمانشاه مشهود است، لذا باید تاریخ شهر، تاریخ محلات و مشاهیر شهر را بخوبی مطالعه و بررسی کنیم و در حوزه افزایش تعلق خاطر شهری گام برداریم.

وی با بیان اینکه از دیدگاه آسیب‌شناسی، شاهد وضعیت ناهنجاری در شهر هستیم تاکید کرد: پیامدهای آسیب های اجتماعی مانند ناامیدی و افسردگی به میزان قابل توجهی بر روی شهروندان تاثیر گذاشته است که در این زمینه نیز جای کار هست.

کلیددار بلدیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: ترویج بحث اخلاق مداری امری مهم است و در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بایستی به مقوله اخلاق مداری و فعالیت در این حوزه از جنبه های مختلف مانند اجتماعی دینی و ... توجه ویژه شود.

نوروزی، ترویج اخلاق مداری را یکی از اهداف این سازمان دانست و با بیان اینکه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، تعریف هویت و نشاط برای مقابله با افسردگی در دستور کار قرار گیرد افزود: احیای اخلاق خصوصاً در بین نسل های نوجوان در زمینه آموزش همراه با تعامل با مدارس و مساجد نیز امری مهم و ضروری است.

وی در ادامه ماموریت مهم دیگر سازمان فرهنگی را، جلب مشارکت اجتماعی بیان کرد و با تاکید بر اینکه باید مردم را در پیشبرد تعالی و توسعه شهر، همیار شهرداری کرد، اظهار داشت: باید طوری عمل کنیم که مردم در تحقق اهداف شهرداری شریک شوند و به نوعی از خدمات شهرداری دفاع نمایند.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون ۵ فرهنگسرا در شهر کرمانشاه فعال است که باید این تعداد را به ۸ فرهنگسرا برسانیم، باید هر منطقه شهرداری یک فرهنگسرا داشته باشند.

نوروزی، توزیع جغرافیایی در ایجاد فرهنگسراها را مهم دانست و با بیان اینکه در هر منطقه از شهرداری نیز باید یک نفر به عنوان مدیر فرهنگی مشغول شود، مبحث مهم شهر خلاق خوراک را مورد اشاره قرار داد و در این خصوص گفت: برقراری تورهای گردشگری و ارتباط با مجامع گردشگری در ایران در دست انجام قرار گیرد، قطعاً ورود گردشگران به کرمانشاه باعث درآمدزایی برای شهر، معرفی هرچه بیشتر شهر و تحول اقتصادی کرمانشاه خواهد شد.

وی در ادامه در اولویت قرار گرفتن برنامه های حوزه بانوان، سلامت، ورزش، اشتغال و مهارت آموزی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهر بانوان اند خاطرنشان کرد: برای مسائل مربوط به بانوان باید برنامه داشته باشیم و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برای پارک بانوان کارکرد تعریف کند.

تعامل با سمن ها و تشکل های مردمی در حوزه های اجتماعی و انجمن های خیریه موارد دیگری بود که توسط کلیددار بلدیه کلان‌شهر کرمانشاه در نشست با مسؤلین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه به آن‌ها اشاره کرد.

نوروزی در ادامه موضوع حاشیه نشینی را مورد بحث قرار داد و با بیان اینکه این موضوع کاملاً فرهنگی است تأکید کرد: ما می توانیم ظرفیت ایجاد کنیم که خیرین در آنجا خدمات بهتر و بیشتری داشته باشند.

وی در این نشست، خواستار تهیه طرح فرهنگی برای محلات شهر نیز شد با بیان اینکه ١١٣ مسجد در شهر کرمانشاه وجود دارد افزود: ارتباط با همه ائمه جماعات بیشتر شود، در هر منطقه از مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه، چهار مسجد اصلی را برای انجام برنامه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و در رأس آن ترویج مکارم اخلاقی، مشارکت و تعامل شناسایی کند.

شهردار کرمانشاه در پایان گفت: در دهه های قبل نیز چنین بود و مساجد، محور همه امور بودند که این طرح به عنوان طرح ۳۰ مسجد پیگیری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۴۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان