//
کدخبر: ۳۴۳۷۹۷ //
شهردار کرمانشاه: قطار شهری زخمی بر چهره زیبای کرمانشاه است

برگزاری رویدادجهانی نوروز وطلوع قرن جدید در کرمانشاه/ سال آینده یک پنجم کل‌معابر درجه‌۲ شهر را روکش‌خواهیم کرد

شهردار کرمانشاه از برگزاری رویدادجهانی نوروز وطلوع قرن جدید در کرمانشاه خبر داد.

 برگزاری رویدادجهانی نوروز وطلوع قرن جدید در کرمانشاه/ سال آینده یک پنجم کل‌معابر درجه‌۲ شهر را روکش‌خواهیم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

اولین نشست خبری شهردار کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۲۱ اسفندماه) برگزار شد.

با انباشت عقب افتادگی در کرمانشاه مواجه هستیم

نادر‌نوروزی در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه در شهر کرمانشاه با انباشت عقب افتادگی مواجه هستیم اظهار کرد: هرچند کرمانشاه دارای جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر است ولی متاسفانه شاخص‌های کلانشهر را ندارد.

IMG_20220312_165533_008

وی از برگزاری رویداد جهانی نوروز و طلوع قرن جدید در استانهای همدان، کرمانشاه و کردستان خبر داد و گفت: این رویداد به منظور معرفی و شناساندن آیین نوروز که در ایران و ۱۲ کشور جهان برگزار می‌شود با حضور دبیر کل یونسکو و ده نفر از سفرای خارجی ابتدا در همدان و در روز ۲۵ اسفند در محوطه طاقبستان انجام خواهد شد که می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی تاریخ و تمدن شهر کرمانشاه باشد.

 

هشت محور برای توسعه کرمانشاه در دستور کار داریم

وی سه روش تدوین برنامه‌های راهبردی،  برنام‌ه‌های مسئله محور و توسعه محور را از برنامه‌های شهرداری‌ها در کشورهای مختلف عنوان کرد و افزود: در کشور ما همواره برنامه‌های راهبردی مرسوم بوده که در مقاطع ۵ ساله انجام‌می‌شد ولی هم اکنون این طرح منسوخ شده و به دلیل اینکه در برنامه راهبردی نمی‌توان چشم‌انداز را ترسیم کرد امروز در شهر کرمانشاه مسئله محوری را مدنظر قرار داده‌ایم و قصد داریم در هشت محور ساخت‌و‌‌ساز، ترافیک، مسائل مالی، مسائل فرهنگی، مسائل درون سازمانی، نیروی انسانی، ساختار تعامل با شورای اسلامی شهر و مدیریت یکپارچه شهری را بررسی نماییم، هرچند که نمی‌توانیم تمامی آنها را حل‌و‌فصل کنیم اما با الویت بندی قابل حل هستند.

سال آینده یک پنجم کل معابر درجه ۲ شهر را روکش خواهیم کردIMG_20220312_165534_554

شهردار کرمانشاه در ادامه یکی از مطالبات به حق مردم کرمانشاه را اصلاح شبکه آسفالت معابر دانست و گفت: به معابر درجه دو در کرمانشاه که کوچه‌ها هستند پرداخته نشده است در سال آینده قصد داریم ۱۵ تا ۲۰ درصد این معابر که حدود یک پنجم کل معابر شهر را تشکیل می‌دهند روکش نماییم که که اگر در این زمینه موفق شویم تغییرات زیادی در کوچه‌ها و خیابان‌ها مشاهده خواهد شد.

همسان‌سازی سطوح پیاده‌رو و سواره‌رو در دستور کار شهرداری کرمانشاه قرار دارد 

نوروزی در گوشه دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکسان سازی سطوح پیاده‌رو و سواره رو را برای سال آینده در دستور کار قرار داده‌ایم که با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر و حذف این نواقص معضلات موجود در زمینه هم سطح سازی را در کرمانشاه حل خواهیم کرد.

قطار شهری زخمی بر چهره زیبای کرمانشاه است

این مسئول پروژه قطار شهری کرمانشاه را یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره در استان عنوان کرد و گفت: این پروژه نمونه‌ای از پروژه‌های بدون مطالعه در کرمانشاه است که به زخمی تبدیل شده و چهره کرمانشاه را زشت کرده است.

تصمیمات توأم با تعجیل در پروژه قطار شهری صحیح نیست

 وی خاطر نشان کرد: در پروژه قطار شهری  نمی‌توانیم تصمیمات توأم با تعجیل بگیریم، انجام مطالعات ترافیکی، مالی، فنی وحقوقی در این پروژه باید مد نظر قرار گیرد و اینکه آیا می‌توان از این پروژه و پایه‌ها برای‌ کار دیگری استفاده کرد که در این زمینه نظر شورای‌اسلامی شهر، وزارت کشور و شورای عالی ترافیک موثر خواهد بود، همچنین نظر مردم در این رابطه نیز برای ما مهم و دارای اهمیت است.

۱۰۰ درصد ساخت‌وسازهای کرمانشاه دارای تخلف هستند

نوروزی در ادامه گفت: براساس آمار بدست آمده ۱۰۰ درصد ساخت‌وسازهای کرمانشاه دارای تخلف هستند که برای رفع این معضل باید قواعد شهرسازی تعیین شود.

افزایش جرائم کمیسیون ماده‌صد زمینه سازصعود قیمت مسکن نیست

 وی افزایش جرائم کمیسیون ماده‌ صد در بعضی مناطق شهر که مورد اعتراض عده‌ای قرار گرفته و این افزایش را زمینه سازصعود قیمت مسکن می‌دانند صحیح ندانست و گفت: در واقع با افزایش کمیسیون‌ ماده‌صد قواعد را تغییر داده‌ایم و به دنبال رونق ساخت‌و‌ساز و مواجهه با تخلفات هستیم و در این زمینه با ساخت و سازهای غیر مجاز مقابله خواهیم کرد.

از سال آینده یکی از فاکتورهای رصد عملکرد شهرداران ساخت و ساز غیر مجازخواهد بود

 

  شهردار کلانشهر کرمانشاه از تکمیل شدن ساختار اداره کل نظارت زیرساخت در شهرداری خبر داد و افزود: از سال آینده یکی از فاکتورهای رصد عملکرد شهرداران ساخت و ساز غیر مجاز خواهد بود و در عرصه و حریم با ساخت و ساز غیر مجاز مقابله خواهیم کرد .

 

 پارک سراب قنبر را برای پخت وسرو انواع غذای‌سنتی در نظر  خواهیم گرفت

 نوروزی انتخاب شهر کرمانشاه به عنوان شهر خلاق را امتیاز خوبی برای این شهر دانست و بیان کرد‌:‌ در نظر داریم پارک سراب قنبر را برای پخت وسرو انواع غذای سنتی در نظر بگیریم و اگر در این مسیر سد معبر انجام گرفته باشد آن را رفع می‌کنیم.

به دنبال یکسان‌سازی تابلوهای مغازه‌ها هستیم

 وی در ادامه تابلوهای نصب شده در شهر را یکی دیگر از موارد زشتی چهره شهر دانست و افزود: به دنبال یکسان‌سازی تابلوهای مغازه‌ها هستیم که در زیبا‌سازی شهر بسیار موثر و تاثیرگذارخواهند بود ولی به دنبال ابزار سلبی نیستیم و قصد داریم مردم بر اساس تشخیص این کار را انجام دهند که در صورت رضایت و مشارکت کسبه از عوارض کسب و کار کسبه کسر و برای خرید این تابلوها در نظر خواهیم گرفت.

ایجاد پیاده‌راه در قسمت بالایی خیابان مدرس موثر است

این مسئول ایجاد پیاده‌راه در بافت تاریخی شهر کرمانشاه را موثر دانست و گفت: قسمت بالایی خیابان مدرس قابلیت این طرح را دارد ولی باید مسیر ترافیک درست هدایت شود و با استفاده از  تراموا تردد را آسان کرد که در این زمینه مشارکت اصناف و مردم تاثیر‌گذار خواهد بود.

اهانت و برخورد فیزیکی کارکنان اجرائیات با دستفروشان و زباله‌گردها خلاف است

نوروزی احترام به زباله‌گردها و دستفروشان را مهم دانست و گفت: رعایت قانون برای همه افراد جامعه مهم و ضروری است اما اهانت، توهین و برخورد فیزیکی کارکنان اجرائیات با اینگونه افراد از نظر من خلاف است و آن را نمی‌پذیرم.

طرح سنتی جمع‌آوری زباله در چند نقطه شهر انجام خواهد گرفت

 وی در مورد جمع‌آوری مخزن‌های زباله و جمع‌آوری زباله‌ها به روش سنتی و خانه‌به‌خانه نیز گفت: این طرح را در چند نقطه شهر انجام خواهیم داد و در صورت جوابدهی در سایر نقاط شهر اجرایی خواهد شد.

 

 تکمیل پروژه تله‌کابین منوط به صدور مجوز از  میراث فرهنگی است

نوروزی تکمیل پروژه تله‌کابین را منوط به صدور مجوز از سوی میراث فرهنگی دانست و افزود: در صورت موافقت، سرمایه‌گذار این طرح مشخص است و در آینده نزدیک این مطالبه مردم برآورده خواهد شد.

به زودی فراخوان دیگری برای تکمیل شهربازی کرمانشاه داده خواهد شد

شهردار کرمانشاه در گوشه‌دیگری از سخنانش در مورد شهربازی کرمانشاه نیز گفت: سرمایه‌گذار قبلی این پروژه توانمندی لازم را نداشت که در این زمینه خلع ید انجام گرفته و به زودی فراخوان دیگری برای تکمیل شهربازی کرمانشاه داده خواهد شد و این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

در شهریور‌ماه سال ۱۴۰۱ لیست هزینه‌ها وحقوق خود و مدیرانم را به شورای شهر ارائه خواهم داد 

 

نوروزی در پایان از الکترونیکی شدن تمامی پرداختها و دریافتی‌ها در شهرداری کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: در شهریور‌ماه سال ۱۴۰۱ لیست هزینه‌ها، حقوق خود و مدیرانم را به شورای شهر ارائه خواهم داد.

 

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۷۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان