//
کدخبر: ۳۴۳۱۴۸ //

اجرای بزرگترین باغ سایبان کشور در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای بزرگترین باغ سایبان کشور در استان خبر داد.

اجرای بزرگترین باغ سایبان کشور در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

شهریار قاسمی رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در مراسم روز ملی درختکاری که امروز(۱۵‌ اسفند‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای یک میلیون هکتار اراضی زراعی می‌باشد که ۷۰۰ هزار هکتار از این اراضی دیم و ۲۰۰ هزار هکتار آن آبی است.

 وی‌ متوسط میزان بارندگی در استان را ۴۵۰ میلیمتر‌و دو برابر متوسط کشوری اعلام کرد و افزود:‌‌ هرچند شنیده می‌شود سال آینده خشکسالی خواهیم داشت ولی با داشتن ۷۰۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی دیم در استان نباید این لفظ را به کار برد.

قاسمی خاطر نشان کرد: در استان با تغییر اقلیم روبرو هستیم و متناسب با تغییر اقلیم باید تغییر روش دهیم و از پتانسیل‌های زمین‌های زراعی دیم به نحو صحیح استفاده نماییم تا بیشترین عملکرد را داشته باشیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی متوسط برداشت گندم در اراضی دیم استان را یک‌و‌یک دهم تن در هکتار عنوان کرد و گفت: امیدوارم در تولید گندم نیز به خودکفایی برسیم.

 این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه ۴۴ هزار هکتار از اراضی‌تحت پوشش استان را باغ‌ها تشکیل داده است گفت: در برنامه سالجاری توسعه یکهزار هکتار از باغات را در دستور کار داریم که  هم اکنون با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

 قاسمی تصریح کرد: در سازمان جهاد کشاورزی استان توجه به توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار را بیشتر مورد توجه قرار داده‌ایم و تمام توان خود را در این زمینه بکار خواهیم گرفت.

  رئیس جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: اخیراً جهاد کشاورزی بزرگترین باغ سایه‌بان سطح کشور را در سطح ۳۰ هکتار به صورت مدرنیزه و کاملا هوشمند در حال اجرا دارد که امیدوارم با حضور استاندار کرمانشاه در آینده نزدیک عملیات غرس نهال در این مکان انجام گیرد.

 وی تصریح کرد: اگر استان کرمانشاه دو برابر میانگین بارندگی در کشور را به خود اختصاص داده به دلیل برکت‌جنگل‌های زاگرس است که سبب تلطیف هوا و جلوگیری از ورود گرد وغبار در منطقه می‌شود که در این زمینه انتظار داریم درختکاری به فرهنگ‌عمومی تبدیل شود و در طول سال تکرار گردد.

خبرنگار: طیبه‌دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان