//
کدخبر: ۳۳۷۹۸ //
زنگیشه مطرح کرد؛

مسئولیت اجرای قانون منع عرضه مواد دخانی برعهده وزارت بهداشت است/ پلمپ چند دکه ۶ متری مطبوعات معضل را حل نمی‌کند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: چند دکه 6 متری مطبوعات که تحت نظارت شهرداری تهران است، معضل دخانیات داشتند، به همین دلیل پلمپ شدند.

مسئولیت اجرای قانون منع عرضه مواد دخانی برعهده وزارت بهداشت است/ پلمپ چند دکه 6 متری مطبوعات معضل را حل نمی‌کند

به گزارش فرتاک نیوز، کامران زنگیشه مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، با بیان این که طبق قانون، اجرای مصوبه منع عرضه مواد دخانی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اظهار داشت: در این راستا به دفعات جلساتی با تمام سازمان ها و ارگان هایی که به نوعی متصدی این امر هستند، برگزار شد که شهرداری تهران یکی از ارگان‌های شرکت کننده در این جلسه بود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر ادامه داد: از آن جایی که به موجب قانون، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر متصدی نظارت بر امور کیوسک داران است، این شرکت با تسلیم اخطار کتبی به صاحبان کیوسک ها و پلمپ تعداد زیادی از کیوسک های متخطی به صورت مقطعی سعی در اجرای قانون داشت؛ اما این یک پروسه ادامه دار بوده و لازم است قانون در مورد همه واحدهایی که منع فروش دخانیات دارند، اجرا شود.

 وی افزود: از آن جایی که فروش دخانیات قسمت زیادی از درآمد کیوسک داران را تامین می‌کند و متصدیان این واحدها علاوه برخرید و فروش سیگار، نیازهای مطبوعاتی شهر را نیز تامین می‌کنند، همچنین بسیاری از ادارات و شرکت ها خرید روزانه جراید خود را به صورت عمده از طریق این دکه ها انجام می‌دهند و مهر و موم تعداد زیادی از آن کیوسک ها یا طولانی بودن مدت تعطیلی موجبات نارضایتی بسیاری از شهروندان و اصحاب جراید را به دنبال خواهد داشت.

 زنگیشه تصریح کرد: این شرکت در جلسات مشترک پیشنهاد تشکیل گروهی شامل شهرداری تهران، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرده بود تا این تیم به صورت متمرکز اقدامات اجرایی را به عمل آورد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، در پایان گفت: مردم باید بپذیرند که سیگار برای سلامتی مضر است و بهترین شیوه، فرهنگ سازی مناسب در جهت عدم مصرف دخانیات توسط شهروندان است.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان