//
کدخبر: ۳۳۱۶۶۶ //

آخرین آمار از واکسینه شده های کرمانشاهی

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از واکسینه شدن 83 درصد جمعیت هدف استان (افراد بالای 12 سال) در برابر کرونا خبر داد.

آخرین آمار از واکسینه شده های کرمانشاهی
به گزارش فرتاک نیوز،

سارا شاه آبادی در گفت و گویی، با اشاره به استمرار روند واکسیناسیون، گفت: تاکنون 83 درصد جمعیت هدف استان(افراد بالای 12 سال) دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: همچنین 62 درصد جمعیت هدف استان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده و در برابر کرونا واکسینه شده اند.

شاه آبادی با بیان اینکه هنوز حدود 17 درصد جمعیت هدف استان برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکرده اند، گفت: متاسفانه این گروه نسبت به خطر کرونا توجیه نشده اند.

وی افزود: اگر افراد از خطرات عوارض واکسن می ترسند، چطور از خود کرونا که می تواند با عارضه جدی همراه بوده و یا مرگ افراد را رقم بزند، نمی ترسند.

وی اادامه داد: تاکنون هیچ عارضه جدی یا فوت ناشی از واکسن کرونا در سطح استان گزارش نشده و این درحالیست که روزانه چندین نفر از عزیزانمان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده و تعدادی نیز دچار عوارض این بیماری می شوند.

شاه آبادی گفت: واکسن هراسی در این شرایط اصلا معقول و منطقی نیست، چرا که با تزریق واکسن خطر کرونا تا حد محسوسی کاهش می یابد و افراد تا حد زیادی در برابر ابتلا به نوع شدید کرونا ایمن می شوند.

وی افزود: هم اکنون 41 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان فعال است و علاوه بر این تزریق واکسن در سطح یکصدویازده مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و 620 خانه بهداشت هم صورت می گیرد.

شاه آبادی گفت: در حال حاضر در حاشیه شهرها و روستاها نیروهای مرکز بهداشت جهت تزریق واکسن مراجعه خانه به خانه دارند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: علاوه بر افرادی که برای تزریق واکسن مراجعه نمی کنند، مشکل حال حاضر بحث افرادی است که دوز اول را تزریق کرده و برای دوز دوم مراجعه نمی کنند.

وی افزود: این انتظار هست که افراد سر موعد برای تزریق دوز دوم مراجعه کنند، چرا که تزریق یک دوز مقاومتی در برابر ویروس ایجاد نمی کند و باید هر دو دوز واکسن تزریق شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان