//
کدخبر: ۳۳۰۴۷۴ //
رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان :

گردشگری عامل توسعه شهرستانهای همجوار است

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهرستان سرخه گفت:شهرهای همجوار سمنان ، مهدیشهر ، درجزین و سرخه دارای آثار و جاذبه های گردشگری در زمینه های مختلف تاریخی ، مذهبی ، سلامت و اکوتوریسم هستند که توجه چندانی به گسترش این صنعت نمی شود.

گردشگری عامل توسعه شهرستانهای همجوار است

به گزارش فرتاک نیوز، در راستای برقراری تعاملات و تبادل تجربیات شهرهای همجوار و بررسی زمینه انجام فعالیت های مشترک برای دو شهرستان سمنان و  سرخه ، نشست مشترک در  روز دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ با حضور اعضاء شورای اسلامی شهرستان سمنان و اعضای شورای شهرستان سرخه  در محل ساختمان شورای شهر سمنان برگزار گردید.

حسین موسوی رییس شورای اسلامی شهرستان سمنان در ابتدای نشست گفت : امروزه صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع برتر به شدت در حال رشد و توسعه  بوده و استان سمنان و شهرهای همجوار سمنان ، مهدیشهر ، درجزین و سرخه  دارای  آثار و جاذبه های گردشگری  در زمینه های مختلف تاریخی ، مذهبی ، سلامت و اکوتوریسم است  که توجه چندانی به گسترش این صنعت نمی شود.

موسوی با اشاره به  پتانسیل های بالای گردشگری که در سطح منطقه رواج دارد و وجود آنها، سبب ایجاد تحولاتی در زندگی اجتماعی و اقتصادی ساکنان شهرهای مجاور می شود گفت : با ایجاد مرکز همکاری های بین المللی جاده ابریشم در سمنان ، می توان راه های گسترش گردشگری شهرهای منطقه را در سطح ملی و بین المللی بررسی نمود .

وی جایگاه شورای اسلامی شهرستان را قانونی دانست و اظهار داشت : شوراهای اسلامی شهرستان در نظام حقوقی ایران از سابقه چندانی برخوردار نیستند و به همین جهت نیازمند زمان و وضع قوانین لازم، به منظور پیشبرد و کارکردهای موثر آن است تا وظایف بر اساس شأن تأسیس به خوبی انجام پذیرد و بر اساس نیازها، اختیارات و نظارت کافی نیز بر آن انجام شود.

حسن ادهم رییس شورای اسلامی شهرستان سرخه ، نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تعامل بین شوراهای شهرستانها گفت : اولین هدف شوراها برقراری تعامل با مردم و نهادهای جامعه در راستای حل مشکلات مردم است .

شایان ذکر است در این نشست مقرر شد تا موضوعات مشترک راههای گسترش گردشگری ، مرکز همکاری های بین المللی جاده ابریشم ، چگونگی بهره برداری از آبگرم و بهینه سازی مسیر جاده ای سمنان سرخه در نشست های مستمر مورد توجه قرار گیرد .

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۴۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان