//
کدخبر: ۳۲۰۰۲۳ //

برگزاری عزاداری‌های حسینی در کرمانشاه در فضای باز

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه از برگزاری عزاداری های حسینی در استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز خبر داد.

برگزاری عزاداری‌های حسینی در کرمانشاه در فضای باز
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام مهدی کارگر در آستانه ماه محرم در گفت و گویی، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا عزاداری های حسینی در دهه اول محرم در استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار خواهد شد.

کارگر با توصیه به هیئت های عزاداری برای کوتاه کردن زمان عزاداری ها، تصریح کرد: عزاداری ها باید بگونه ای برگزار شوند که مزاحمتی برای همسایگان نداشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: از هیات های مذهبی خواسته شده به منظور رفاه حال شهروندان بیشتر از ساعت 23 عزاداری‌ها را ادامه ندهند.

وی ادامه داد: از مسئولین هیات های مذهبی درخواست می شود از بلند کردن صدای بلندگوی هیات ها خودداری کرده و صدای بلندگوها را بگونه‌ای تنظیم کنند که صدا از مسجد یا حسینیه بیرون نرود.

 وی ادامه داد: توصیه می شود هیات های مذهبی حتی المقدور در خیابان ها عزاداری نکنند و در صورت آمدن به خیابان هم حتما یک لاین خیابان را برای تردد وسایل نقلیه خالی بگذارند.

کارگر از مسئولین هیات های مذهبی خواست تا از اختلاط زن و مرد در مجالس عزاداری جلوگیری کنند.

وی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه حدود ۱۲۰۰ هیئت مذهبی دارد، گفت: ۶۰۰ هیئت در شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان ها فعال هستند.

وی افزود: بعضی از این هیئت‌ها فقط در ایام خاصی مثل تاسوعا و عاشورا برنامه دارند و بقیه تقریبا در تمامی مناسبت‌های مذهبی که در طول سال در استان برگزار می‌شود، فعالیت دارند.

وی سپس با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص کرونایی امسال دهه محرم اعزام مبلغ از سایر استانها به استان نداریم، اضافه کرد: تنها از مبلغین بومی برای برگزاری عزاداری ها استفاده خواهد شد.

 کارگر از مبلغین خواست تا به تبیین اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بپردازند.

 وی همچنین از مداحان خواست تا در مداحی خود از مطالب مفید استفاده کرده و تلاش کنند تا حتما مداحی‌های با سند را انتخاب کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۰۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان