//
کدخبر: ۳۱۵۹۵۷ //

مخالفت با اسکان دانشجویان کارشناسی در خوابگاه‌ها

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از مخالفت ستاد ملی مقابله با کرونا برای اسکان دانشجویان دوره کارشناسی در خوابگاههای دانشجویی خبر داد.

مخالفت با اسکان دانشجویان کارشناسی در خوابگاه‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سعید حبیبا در جلسه نشست عمومی دانشجویان با هیأت رئیسه دانشگاه تهران  گفت: در این شرایط کرونایی متأسفانه ما از حضور دانشجویان در دانشگاه محروم شده‌ایم، ولی تلاش کرده‌ایم که در بحث آموزش و پژوهش خللی وارد نشود و آموزش را به‌صورت مجازی ارائه دادیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در خصوص نحوه آموزش و ارائه خوابگاه برای نیم سال آتی گفت: در این خصوص دانشگاه‌ها تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستند و با توجه به نشستی که حدود دو هفته قبل در خصوص واکسیناسیون دانشگاهیان با وزارت بهداشت داشتیم، عنوان شد که تا پایان شهریور ماه حدود ۲ میلیون از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها واکسینه می‌شوند و احتمالاً واکسیناسیون تمامی دانشگاهیان تا پایان پاییز ۱۴۰۰ طول خواهد کشید. لذا با این شیوه قاعدتاً نمی‌توان تا اطمینان از دوره ایمنی، بلافاصله بعد از اتمام واکسیناسیون به شرایط قبل از کرونا بازگشت و جهت حفظ سلامت دانشجویان، به احتمال زیاد نحوه آموزش در نیمسال آتی به‌صورت ترکیبی آموزشی و مجازی خواهد بود.

دکتر حبیبا افزود: در صورتیکه واکسیناسیون دانشجویان تا پایان شهریور ماه انجام شود امکان پذیرش حضوری دانشجویان به‌ویژه مقاطع تحصیلات تکمیلی را خواهیم داشت، در غیر این صورت اولویت حضور با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که برای انجام پایان‌نامه و رساله خود نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه را دارند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پاسخ به موضوع نیاز به حضور دانشجویان تعدادی از رشته‌های خاص در دانشگاه جهت تصویب پروپزال گفت: این دانشجویان می‌توانند درخواست خوابگاه خود را پس از تأیید استاد راهنما توسط معاون آموزشی و یا معاون دانشجویی دانشکده و یا پردیس ارسال کنند و به‌صورت موقت حداکثر تا یک ماه از خوابگاه استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی همچنین در پاسخ به موضوع ارائه خوابگاه به دانشجویان کارشناسی گفت: تا این زمان ستاد ملی کرونا اجازه اسکان دانشجویان دوره کارشناسی را نداده است، ولی ما آمادگی داریم که دانشجویان کارشناسی که دارای دروس عملی و کارورزی در داخل آزمایشگاه‌های دانشگاه هستند را با برنامه‌ریزی اداره کل آموزش دانشگاه به‌صورت دوره‌های کوتاه مدت فشرده، حداکثر یک هفته، پذیرش کنیم ولی کما فی سابق به کارآموزی که دانشجویان بایستی دوره خود را در مراکز بیرون دانشگاه بگذرانند، خوابگاه تعلق نمی‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۹۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان