//
کدخبر: ۳۱۴۸۶۵ //

خطر بیخ گوش کرمانشاهی ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز نگرانی از کاهش شدید استفاده از ماسک در استان، گفت: در حال حاضر از هر ۱۰ نفر فقط دو نفر ماسک می‌زنند و ادامه این روند به احتمال زیاد استان را درگیر موج پنجم کرونا خواهد کرد.

خطر بیخ گوش کرمانشاهی ها
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمود رضا مرادی در گفت و گویی، با اشاره به کاهش چشمگیر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان گفت: متاسفانه طبق برآورده های صورت گرفته در حال حاضر از هر ۱۰ نفر فقط دو نفر ماسک می زنند.

وی افزود: این سطح کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در حالی است که کرونا هنوز در سطح جامعه جولان می دهد و روزانه بیش از ۱۰۰ قربانی در کشور می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند به احتمال زیاد گرفتار موج پنجم خواهیم شد و باز هم تعداد بیشتری قربانی می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: متاسفانه بخش زیادی از جامعه به دلیل شروع واکسیناسیون دچار بی توجهی و غفلت نسبت به این بیماری شده اند که می تواند بسیار خطرناک باشد.

مرادی به روند واکسیناسیون رد استان هم اشاره کرد و گفت: تا به امروز بیش از ۱۲۰ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده و هم اکنون تزریق دُز دوم شروع شده، اما هنوز فاصله زیادی تا واکسیناسیون تمام گروه های جامعه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یاداور شد: زمانی می توانیم میزان رعایت پروتکل ها را کاهش دهیم که حداقل ۸۰ درصد جامعه در برابر کرونا واکسینه شوند.

مرادی گفت: با توجه به این مسئله می طلبد که مردم همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت هرچه تمام‌تر داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با اشاره به افزایش تجمعات انتخاباتی در هفته های گذشته گفت: متاسفانه این تجمعات و گردهمایی های انتخاباتی تهدیدی برای سلامت جامعه بوده و در پی این تجمعات نگران اوج گیری کرونا در یکی دو هفته آینده هستیم.

وی افزود: در همین راستا از همه نیروها خواسته ایم با رصد بیماران سرپایی، افزایش تست های تشخیصی، تشخیص زودرس و درمان به موقع، وضعیت افزایشی احتمالی بیماری را کنترل کنند.

وی در ادامه با اشاره به شروع مسافرت های تابستانی گفت: این موضوع هم می تواند روند شیوع کرونا را تشدید کند و انتظار داریم مردم در این زمینه همکاری کرده و مانع ورود استان به موج پنجم کرونا شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۸۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان