//
کدخبر: ۲۹۱۲۳۳ //

تاثیر استفاده از ماسک در توقف شیوع کرونا

شاید اگر شما هم بدانید استفاده مکرر از ماسک به مدت سه ماه چه تاثیر مهم و حیرت آوری در جلوگیری از شیوع کرونا دارد، حتما آن را اجرایی کرده و به دیگران نیز توصیه می کنید.

 تاثیر استفاده از ماسک در توقف شیوع کرونا

کارشناسان معتقدند اگر هر یک نفر استفاده از ماسک را به درستی و همیشه اجرا کند، می توان این امید را داشت که ویروس کرونا به زودی رخت بندد.  آنها می گویند اگر 95 درصد مردم از ماسک صورت استفاده کنند این کار می تواند از هم‌اکنون تا ابتدای مارس جان حدود 130،000 نفر را نجات دهد.  استفاده از ماسک همچنین می تواند به کسب و کارها کمک کند تا بدنبال کاهش موارد COVID-19 ،‌ باز و فعال بمانند.

به گزارش فرتاک نیوز،در پی تشدید کرونا و افزایش بی سابقه آمار مبتلایان به این ویروس ، جروم آدامز، جراح آمریکایی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ما اکنون واقعا در حال جنگ با ویروس هستیم. ما یک سلاح مخفی داریم و آن روحیه شما مردم است. لطفا وطن پرست باشد، رفت و آمد خارج از منزل خود را محدود کرده و ماسک بزنید. تا روز چهارشنبه، بیش از 260،000 نفر در ایالات متحده بر اثر COVID-19 جان خود را از دست داده اند. بیش از 11 میلیون مورد آزمایش ویروس کرونا جدید ، SARS-CoV-2 را ایجاد کرده اند که باعث بیماری می شود.

آمریکا طی هفته گذشته ، به طور متوسط ​​بیش از 175000 مورد جدید ابتلا در روز داشته است. پیش بینی جدیدی از موسسه سنجش و سنجش سلامت (IHME) در دانشگاه واشنگتن اعلام می کند که در صورت ادامه روند فعلی، تعداد قربانیان COVID-19 ممکن است تا اول مارس از 470،000 تن فراتر رود. دانشمندان IHME متذکر می شوند که با شرایط کنونی،  این تعداد جان‌باخته اجتناب ناپذیر نیست. آنها می گویند اگر 95 درصد از جمعیت جامعه ماسک بزنند می توانیم جان تقریباً 130،000 نفر را نجات دهیم. حتی اگر فقط 85 درصد مردم ماسک داشته باشندنیز می توان از مرگ نزدیک به 96 هزار تن جلوگیری کرد.

دلایل بیشتر برای پوشیدن ماسک

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) اعلام کرده که پوشیدن ماسک علاوه بر اطرافیان، از سلامتی شما نیز محافظت می کند. بنا بر اعلام این مرکز در خلاصه علمی به روز شده دو هفته پیش، هفت مطالعه تائیدشده وجود دارد که نشان می دهد استفاده از ماسک از فرد استفاده کننده نیز محافظت می کند. در بخش دیگری از  این گزارش آمده که با پوشیدن ماسک می توان به محافظت از اقتصاد نیز کمک کرد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که فقط 15 درصد افزایش استفاده از ماسک می تواند از نیاز به قرنطینه و تعطیلی های عمومی جلوگیری و به کاهش ضررهای اقتصادی تا 1 تریلیون دلار کمک کند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در این هفته ،  نوع ماسک صورت و همچنین مدت زمان استفاده از ماسک تفاوت هایی در ایمنی ایجاد می کند. محققان می گویند: برخی از قطرات ویروس کرونا از 5 میکرون کوچکتر هستند و فقط یک ماسک N95 می تواند از انتشار آنها جلوگیری کند. با این حال ، آنها اشاره کردند که بسیاری از قطرات بین 5 تا 10 میکرون بوده و ماسک های جراحی از ورود آنها به دهان و بینی چلوگیری می کند. ماسک های ساخته شده صرفا از پارچه و سایر مواد از این دست می توانند باعث گسترش شیوع این قطرات شده و چندان موثر نیستند.

به گفته یکی دیگر از دانشمندان و پزشکان بیماری های عفونی، ماسک های جراحی می توانند بهترین عملکرد را در این زمینه از خود نشان دهند. این ماسک های یکبار مصرف که می توان از داروخانه خریداری کرد تا حدود ۹۰ درصد از ورود ذرات بیماری جلوگیری می کند. این در حالی است که محافظ های صورت این ایمنی را ندارند. قطرات ویروسی به آسانی از اطراف شیلدها وارد صورت می شوند.

گفتنی است در حالی که هشدارهای مکرر از سوی مقامات کشوری و دولتی مبنی بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی با هدف مهار شیوع کرونا مطرح می شود، هنوز برخی افراد لزوم استفاده از ماسک را جدی نگرفته و از این وسیله ایمنی پرمزیت استفاده نمی کنند. تداوم استفاده از ماسک می تواند جان هزاران و حتی میلیون ها انسان را از ابتلا به ویروسی مرگبار نجات دهد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان