//
کدخبر: ۳۱۲۲۰۰ //
دادستان کرمانشاه:

راه اندازی شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه/ اظهارات خلاف واقع از جرایم انتخاباتی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه از راه اندازی شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه خبر داد.

راه اندازی شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه/ اظهارات خلاف واقع از جرایم انتخاباتی است
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرام کرمی بااشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: باتوجه به تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا تدابیری برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی کاندیداها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: براین اساس، شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری و دادسرای کرمانشاه راه اندازی شده است.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه تبلیغات زودهنگام کاندیدهای شوراها درحال رصد است، عنوان کرد: هرنوع فعالیت و تبلیغات علنی باید در بازه زمانی قانونی تعیین شده انجام گیرد، در غیراینصورت مشمول برخورد قانونی است.

وی با هشدار درخصوص اظهارات خلاف واقع برخی کاندیداها، اعلام کرد: اظهارات خلاف واقع کاندیداها از مصادیق جرایم انتخاباتی است که به آن رسیدگی و برخورد می شود.

کرمی با دعوت از کاندیدها به رعایت اخلاق، عنوان کرد: از کاندیداها می خواهیم در تبلیغاتشان تنها به ارایه برنامه های خود بپردازند و از انتقاد و تخریب دیگر کاندیدها پرهیز کنند و هیچ اتهام زنی به دیگر کاندیداها نداشته باشند.

وی با تاکید براینکه همه کاندیداها باید قوانین انتخاباتی را رعایت کنند، یادآورشد: سوء استفاده از امکانات دولتی توسط کاندیداها ممنوع بوده و درصورت مشاهده برخورد صورت می گیرد.

دادستان کرمانشاه ضمن اینکه از همه کاندیداها خواست تا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی کنونی اهتمام جدی داشته باشند، گفت: ستادهای انتخاباتی باید از برگزاری تجمعات متراکم در فضاهای سرپوشیده بشدت اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به نفود بالای فضای مجازی بین خانواده ها انتظار می رود کاندیداها بیشتر از این فضا برای تبلیغات خود استفاده کنند.

کرمی اعلام کرد: راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی در این ایام مطلقا ممنوع است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اخلاق مداری و رعایت پروتکل های بهداشتی کاندیداهای انتخاباتی مشارکت بالایی را در انتخابات 28 خرداد 1400 شاهد باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۲۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان