//
کدخبر: ۳۱۲۰۵۹ //

۲۰ روز مانده به نخستین انتخابات سرنوشت‌ساز قرن

روز ۲۸ خردادماه امسال، نخستین انتخابات سرنوشت ساز قرن در ایران رقم می خورد و مردم هم برای انتخاب سیزدهمین کرسی ریاست جمهوری و هم برای تعیین نمایندگان خود در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به پای صندوق رأی می روند.

20 روز مانده به نخستین انتخابات سرنوشت‌ساز قرن
به گزارش فرتاک نیوز،

بی تردید نقش حضور مردم در انتخابات، اساسی بوده و در واقع مردم رکن اصلی این نظام به شمار می روند، از سوی دیگر رأی ‌دادن، حق‌الناس و تکلیف اجتماعی است چراکه در سرنوشت جامعه اثرگذار است.

طی سال های اخیر با وجود ناملایمات، تحریم ها، فشارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، مقتدرانه پای نظام خود ایستادند، به طور حتم در آزمون پیش رو نیز تلاش می کنند با انتخاب اصلح خود، مدیریت کشور را به دست افرادی کارآمد بسپارند تا مشکلات جامعه حل شود.

آمادگی ۲۳۰ شعبه و ۲۹۰ صندوق اخذ رأی در ملایر

در همین رابطه فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان ملایر از قطعی شدن و آمادگی ۲۳۰ شعبه و ۲۹۰ صندوق اخذ رأی در انتخابات ۲۸ خردادماه در این شهرستان خبر داد و گفت: براساس تصمیم وزارت کشور با پیشنهاد هیئت اجرایی، تعداد ۱۶ شعبه به شعبات اخذ رأی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان اضافه شد.

قدرت‌الله ولدی با بیان اینکه تعداد شعب از ۲۱۴ به ۲۳۰ شعبه افزایش یافت و مکان جدید شعبات اخذ رأی براساس رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی و مکان دسترسی مردم تعیین شد، افزود: ۲۳۰ شعبه و ۲۹۰ صندوق اخذ رأی به تأیید اعضای هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستان رسید و پس از ثبت در سامانه، کد شعبه اعلام می شود.

وی با اعلام آمادگی کامل این شهرستان در برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم، مشارکت حداکثری را اولویت مهم دست اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و تأکید کرد: علاوه بر فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت پرشور مردم، رعایت مُرّ قانون، الزام به قانون و مقررات، برقراری نظم و امنیت در روند برگزاری انتخابات و تمامی شعب اخذ رأی، رعایت کامل پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی اولویت مهم ما در انتخابات پیش رو است و برای حفظ و حراست از آرای مردم با شفافیت تمام تلاش می کنیم.

برپایی ستاد انتخابات در رینگ مرکزی شهر ممنوع است

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه شورای تأمین شهرستان و هماهنگی های صورت گرفته با هیئت اجرایی و هیئت نظارت انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستان، مقرر شد داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در رینگ مرکزی شهر ستادی برپا نکنند.

ولدی یادآور شد: بر این اساس تعدد ستاد برای داوطلبان ریاست جمهوری خارج از رینگ اصلی تعریف شده در شورای تأمین و هیئت های اجرایی و نظارت منعی ندارد و این ستادها موظف هستند مسئولان ستاد خود را به صورت کتبی به فرمانداری ملایر معرفی کنند در ضمن داوطلبان شوراهای اسلامی شهر نیز در زمان تبلیغات که با مجوز ستاد انتخابات شهرستان خواهد بود، با توجه به مناطق شهرداری می توانند نسبت به برپایی ستاد اقدام کنند.

انتخابات شوراها؛ فرصتی برای اداره بهتر امور شهر

یک کارشناس برنامه ریزی شهری در ملایر نیز در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: با نزدیک شدن ایام انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ شمارش معکوس ظهور و بروز کاندیداهای مختلف و رنگارنگ از هر کوی و برزنی به گوش می رسد.

محمد فتحی‌می‌آبادی افزود: اهمیت و جایگاه نهاد مردمی شوراها آنچنان است که علاوه بر تمرین دموکراسی در جامعه، پازل قدرتمند و پراهمیتی را در عرصه مدیریت و خدمات شهری داراست و از این رو مشارکت آگاهانه مردم در این انتخابات، تعیین کننده و اساسی است.

وی اظهار کرد: با انتخاب یک شورای کارآمد، می توان به شهری خوب دست یافت که از نظر عمرانی، خدماتی، رفاهی- تفریحی، فضای سبز، اماکن هنری و فرهنگی و ... زبانزد و نمونه باشد.

فتحی‌می‌آبادی با بیان اینکه در انتخابات شوراها، تکثر کاندیداها خود نوعی فرصت برای اداره بهتر امور شهر به شمار می رود، ادامه داد: مطرح شدن برنامه های کاندیداها در مدیریت شهری و تلاش برای تبلیغ آن در بین شهروندان فرصتی است که می توان از آن به نفع شهر و شهرداری بهره گرفت.

وی گفت: رسانه ها در فضای مجازی و حقیقی بهتر است درصدد اجرا و احیای گفتمانی باشند که یک طرف آن کاندیداها و طرف دیگر آن مردم قرار داشته باشند چراکه با ایجاد چنین گفتمانی در حوزه مدیریت شهری می توان به انتخاب بهترین ها دست یافت و شهر را به وضعیت بالاتری ارتقاء داد.

این کارشناس برنامه ریزی شهری با اشاره به اینکه برگزاری همه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مهم است، تصریح کرد: با چنین بستری شهروندان می توانند با آگاهی و اطلاع بیشتری به دور از هیاهوی سیاسی و جناحی، یک انتخاب حرفه ای و درست در مقوله شوراها داشته باشند.

از نگاه دین، انتخابات یک تکلیف است و این امر فقط به دین ‌داران اختصاص ندارد بلکه تمامی افراد عاقل جامعه باید این‌ کار را انجام دهند والا یک حق عمومی را ضایع کرده‌اند.

انتخابات در واقع حق‌الناس است چراکه به سرنوشت جامعه مربوط می شود، اگر هر کدام از ما در انتخاب یا در فعالیت‌های انتخاباتی، درست عمل نکنیم، حق‌الناس را زیر پا گذاشته ‌ایم، اگر این مسئولیت اجتماعی خود را نادیده بگیریم و جامعه صدمه بخورد، اینجا حق‌ الناس ضایع شده است.

پس می طلبد در روز ۲۸ خردادماه با آگاهی و بصیرت همه جانبه برای ساختن ایرانی آبادتر، از حق طبیعی خود که انتخاب مسئولان ارشد نظام است استفاده کنیم و اجازه ندهیم با ورود افراد ناکارآمد، فشارها روی ملت و جامعه بیشتر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۰۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان