//
کدخبر: ۳۱۱۰۸۰ //

پیش بینی آب و هوا/بارش پراکنده در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: : ساعات بعد از ظهر امروز (۳۰ اردیبهشت ماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جمعه (۳۱ اردیبهشت ماه) علاوه بر این مناطق در برخی نقاط آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

پیش بینی آب و هوا/بارش پراکنده در برخی مناطق کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی چند روز آینده اظهارکرد:  شنبه (اول خردادماه) در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. امروز (۳۰ اردیبهشت ماه) در استان‌های ساحلی خزر کاهش نسبی دما و طی روزهای جمعه و شنبه (۳۱ اردیبهشت و اول خردادماه)  در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه (۲ خردادماه) با گذر امواج تراز میانی جو، در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، لرستان و چهار محال و بختیاری و در شمال فارس، غرب یزد و ارتفاعات کرمان در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید گاهی همراه با باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: در مناطقی از شرق و جنوب شرق وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک و در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما انتظار می‌رود. دوشنبه (۳ خردادماه) نیز در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و در برخی نقاط استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت آب و هوایی تهران نیز گفت: فردا (۳۱ اردیبهشت ماه) نیز هوای پایتخت صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر با افزایش ابر پیش‌بینی می شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. پس فردا (اول خردادماه) آسمان تهران کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و اوایل شب افزایش ابر   با بیشترین و کمترین دمای  ۳۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۰۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان