//
کدخبر: ۳۰۹۹۲۹ //

اولین مسیر استاندارد دوچرخه سواری در کرمانشاه

رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه از پیشرفت 70 درصدی عملیات احداث اولین مسیر استاندارد دوچرخه سواری شهر کرمانشاه خبر داد.

اولین مسیر استاندارد دوچرخه سواری در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

ایوب محمودی در گفت و گو با خبرنگار، بااشاره به پیشرفت خوب پروژه مسیر دوچرخه سواری شهر کرمانشاه، اظهارکرد: این مسیر به طول یک و نیم کیلومتر در بلوار زیبای تاق بستان واقع شده که در حال حاضر حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: پروژه مسیر دوچرخه سواری بلوار تاق بستان با کمک شهرداری منطقه پنج درحال اجراست و درحال حاضر هم تنها روکش آسفالت آن و برخی جزییات دیگر باقی مانده که امیدواریم ظرف دو ماه آینده به پایان برسد.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه با بیان اینکه احداث این پروژه با لحاظ نظرات کارشناسی بوده، افزود: هرچند پیش از این تعدادی مسیر دوچرخه سواری در شهر کرمانشاه احداث شده، اما از آنجایی که مسیرهایی بدون لحاظ نظر کارشناسی و استاندارد بودند، بلااستفاده مانده اند.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه هدف اصلی از اجرای پروژه مسیر دوچرخه سواری بلوار تاق بستان را توجه به بخش همگانی این رشته  دانست و گفت: از آنجایی که موقعیت مکانی این پروژه در جایی قرار گرفته که منطقه شلوغی از شهر محسوب می شود، امیدواریم  پس از راه اندازی مسیر به توسعه فرهنگ دوچرخه سواری بین مردم کرمانشاه کمک کند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر امیدواریم با راه اندازی این پروژه چشم راننده ها به دوچرخه سواری عادت کند تا شاهد ایجاد حوادث کمتری برای دوچرخه سواران از سوی راننده ها باشیم.

احداث پیست دوچرخه سواری کرمانشاه 3 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

رئیس هیات دوچرخه سواری استان در ادامه از انجام پیگیری های مقدماتی برای احداث یک پیست "بی ام ایکس" دوچرخه سواری در کرمانشاه خبرداد و گفت:  امروزه در دنیا پیست های حرفه ای دوچرخه سواری وجود دارد که احداث چنین پیست هایی در کرمانشاه حدود 40 تا 50 میلیارد تومان اعتبار می خواهد که تامین این حجم از بودجه در توان ما نیست.

وی تصریح کرد: بنابراین در نظر داریم برای اولین بار یک پیست بی ام ایکس دو منظوره را در استان احداث کنیم، پیستی که رینگ اطراف آن برای تمرین دوچرخه سواران سرعت ملی پوش استان خواهد بود و زمین وسط آن هم برای بحث استعداد یابی رشته های مختلف دوچرخه سواری استفاده می شود.

محمودی تاکید کرد: با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان محل این پیست در مجموعه ورزشی 15 خرداد جانمایی و نقشه های کارشناسی آن را تهیه کرده ایم و منتظر تامین اعتبار برای شروع  عملیات اجرایی آن هستیم.

وی اضافه کرد: برای تامین اعتبار این پروژه پیگیری هایی را داشتیم تا اسپانسر جذب کنیم، اما باتوجه به اینکه ویترین دوچرخه سواری که مسابقات آن است تعطیل شده، اسپانسری هم پای کار نمی آید.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه اضافه کرد: در حال پیگیری تامین اعتبار آن در بخش دولتی هستیم که باتوجه به اینکه در اواخر دولت فعلی قرار داریم کمی این کار با سختی همراه شده، اما در مجموع مسئولین قول هایی را به ما داده اند.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث این پروژه را حدود سه میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای شروع کار به حدود 400 تا 500 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

به گفته محمودی درصورتی که اعتبار این پروژه تامین شود، ظرف 18 ماه عملیات احداث آن به پایان خواهد رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۹۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان