//
کدخبر: ۳۰۷۸۱۷ //
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد:

خرید ۸ میلیارد تومانی تجهیزات برای هنرستان های فنی‌،حرفه ای و کارودانش استان کرمانشاه

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خرید بیش از ۸ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان های فنی حرفه ای و کارودانش خبر داد.

خرید ۸ میلیارد تومانی تجهیزات برای هنرستان های فنی‌،حرفه ای و کارودانش استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین ارسال کاروان تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش استان کرمانشاه از محل اعتبارات ۲ درصد فروش گاز و مجمع خیرین با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه امروز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

 دکتر مجید یزدانپناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: در راستای تبلیغ رشته های هنرستانی در برنامه ششم توسعه و تحقق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش همچنین در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش اشتغال استان کرمانشاه با بهره گیری از کمک خیرین نیک اندیش، بنیاد برکت، سهم دو درصدی فروش گاز و اعتبارات تملک و دارایی در این مرحله حدود ۸ میلیارد تومان ( ۴ میلیارد تومان کمک خیرین و بنیاد برکت ، ۳میلیارد تومان هزینه فروش گاز و حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات تملک و دارایی) به خرید تجهیزات هنرستانی در سطح  ۱۶۰ هنرستان شامل ۱۰۰ هنرستان کار و دانش و ۶۰ هنرستان فنی  اختصاص داده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش افزود: هم اکنون نیز  در حال خرید تجهیزاتی دیگری با حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم که عمده تجهیزات خریداری شده ملزومات رشته های حائز اهمیت شامل کامپیوتر، طراحی دوخت،عکاسی و... است.

 وی همچنین از خرید وسایل شبیه سازی آموزش های مهارت در کلاسهای مجازی شامل ۴۰ دستگاه تراشکاری مجازی حدود ۳۰۰ پکیج برنامه ریزی مجازی برای هنرستان ها خبر داد.

این مقام مسئول تعداد مدارس متوسطه دوم را ۵۲۰ مورد عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم در سطح برنامه ششم توسعه پیش برویم باید این فضا ها را به ۵۰ درصد برسانیم.  

90

یزدان پناه با اشاره به وضعیت آموزش های فنی و حرفه ای نیز گفت: وضعیت آموزش های فنی و حرفه ای استان در سال ۹۶ حدود ۲۶ درصد بوده که هم اکنون این میزان به ۳۱ درصد افزایش یافته است ولی هنوز هم نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم و بر اساس برنامه ششم توسعه باید این میزان به ۵۰ درصد برسد.

وی همچنین تصریح کرد: در جوامعی که آموزش های فنی و حرفه ای در سطح بالاتری قرار دارند سطح بزه و و آسیب های اجتماعی کاهش خواهد داشت که در این زمینه و با توجه به رشد اتوماسیون و کوچک شدن دولت ها که بخش نظارتی را بر عهده خواهند داشت موظفیم این آموزش های مهارتی را ارتقا دهیم.

یزدانپناه افزود: این تجهیزات بر اساس نیاز سنجی و نظر سرگروههای آموزشی و کار کارشناسی بر اساس تعداد دانش آموزان و ظرفیت منطقه توزیع شده است.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان