//
کدخبر: ۳۰۲۲۹۹ //

پیش بینی آب و هوا/بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور گفت: در پی ورود سامانه بارشی، دمای هوا در برخی استان‌ها بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‎یابد.

پیش بینی آب و هوا/بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۱۹ اسفند) در برخی مناطق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد، اظهار کرد: فردا (۲۰ اسفند) علاوه بر این مناطق در برخی نقاط غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،وی ادامه داد: طی روز پنجشنبه (۲۱ اسفند) سامانه بارشی فعالی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و شمال غرب، برخی مناطق غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و به‌تدریج شمال شرق کشور را در برخواهد گرفت.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز جمعه (۲۲ اسفند) سامانه بارشی در کل کشور به جز جنوب شرق و جنوب فعال است، اظهارکرد: طی روز شنبه (۲۳ اسفند) فعالیت سامانه بارشی محدود به سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور خواهد شد همچنین این سامانه در اواخر وقت این روز از سمت شمال شرقی از کشور خارج می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از روز پنجشنبه تا شنبه (۲۱ تا ۲۳ اسفند) در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه نیمه شمالی کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد همچنین در سیستان و بلوچستان طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ اسفند) و در جنوب غرب کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ اسفند) وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۰ اسفند) نیمه ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۲۱ اسفند) نیز ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۲۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان