//
کدخبر: ۳۰۲۰۱۴ //

۶۵ درصدی کرمانشاهیان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از غربالگری 65 درصدی کرمانشاهیان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

65 درصدی کرمانشاهیان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

دکتر رضا منصوری در گفت و گو با خبرنگار، با بیان اینکه تاکنون 1.3 میلیون نفر از جمعیت استان کرمانشاه در قالب طرح شهید سلیمانی علیه بیماری کرونا غربالگری شده‌اند، گفت: تاکنون بیش از 65 درصد جمعیت استان را غربالگری کرده‌ایم.

منصوری اضافه کرد: تاکنون تمامی مردم شهرستان‌های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو در طرح شهید سلیمانی علیه کرونا غربالگری شده‌اند.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به نقش مهم و اثرگذار اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در کنترل کرونا، گفت: با تلاش های صورت گرفته در اجرای طرح حاج قاسم در کنار تلاش‌های کادر درمان و همراهی خوب مردم استان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هم اکنون تعداد قربانی‌های قطعی ناشی از کرونا در استان که در مقطعی به 24 مرگ در روز رسیده بود، به روزی یکی دو فوتی  کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان هم که در یک روز در اواسط آبان ماه به 1244 نفر رسیده بود، اکنون به کمتر از 140 نفر رسیده و همه اینها یعنی در حوزه مهار بیماری کرونا در استان خوب کار شده است.

وی سپس در تشریح اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مهار کرونا، اظهار کرد: از آغاز اجرای این در طرح در استان تاکنون بیش از 67 هزار تست کرونا شامل قریب 46 هزار تستPCR  و بیش از 21 هزار تست سریع کرونا به صورت رایگان از مردم گرفته شده است.

وی با اشاره به پای کار بودن سپاه نبی اکرم(ص) در اجرای بهتر طرح شهید سلیمانی در استان، گفت: با حمایت های خوب فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه و حضور پررنگ بسیجیان شاهد اجرای مطلوب این طرح در استان برای مهار کرونا بوده ایم.

 منصوری با اشاره به پای کار بودن بیش از هفت هزار بسیجی در استان کرمانشاه از زمان آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: اگرچه از ابتدا قرار بود سپاه و بسیج تنها در حوزه حمایتی این طرح پای کار باشند و بخش های نظارتی و مراقبتی آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی باشد، اما سپاه و بسیجیان در دیگر حوزه ها نیز حضور قابل توجهی داشته اند، به نحوی که از آغاز اجرای طرح و حتی قبل‌تر از آن تعدادی قابل توجهی از بسیجیان بر اساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی برای کمک به کادر درمان در حوزه های پرستاری و کمک پرستاری به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند.

منصوری تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی چه از باب ارشاد و تذکر دادن به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و چه از باب توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی و مراجعه به درب منازل  افراد کرونا مثبت و ممانعت از خروج افراد بیمار از منزل با تامین مایحتاج روزانه آنها، توانسته گام های خوبی برای کنترل کرونا در استان بردارد.

منصوری ادامه داد: با اجرای طرح شهید سلیمانی یک عزم عمومی در مجموعه های استان برای کنترل بیماری به وجود آمد، به نحوی که همه ادارات از هلال احمر و کمیته امداد و بهزیستی گرفته تا خیرین و سازمان نظام پزشکی  و ... پای کار آمدند.

منصوری ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح قرار بر این شد که به سراغ افراد کرونا مثبتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی شناسایی می شدند و خانواده های آنها برویم و با غربالگری آنها از حضور افراد بیمار در اجتماع برای کنترل شیوع بیماری جلوگیری کنیم که در این مرحله نیروهای بسیجی حتی در بعد نظارتی هم کار کرده و به سراغ کارکنان ادارات و مغازه‌داران رفته و در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آنها تذکرات لازم را دادند.

منصوری تصرح کرد: در محله دوم اجرای طرح نیروهای بسیجی به سراغ افراد پرخطر شامل افراد دارای بیماری های زمینه‌ای، سالمندان و زنان باردار رفته که در این مرحله 500 هزار نفر از افراد با این شرایط را غربالگری کردند.

 وی اضافه کرد: در مرحله سوم طرح که به تازگی در استان آغاز شده قرار است تمامی مردم استان با اولویت جامانده های دو طرح قبلی علیه بیماری کرونا غربالگری شوند.

نوروز امسال مسافرت نروید، مهمان هم نپذیرید

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شکننده بودن وضعیت کرونایی استان، گفت: با توجه به شیوع موج جهش یافته بیماری موسوم به کرونای انگلیسی و درگیری شدید برخی استان‌های مجاور مثل استان خوزستان، به جد از مردم استان انتظار می‌رود  حتی الامکان از تردد به استان‌های دیگر صرف نظر کرده و ترجیحا سعی کنند مهمان‌پذیر هم نباشند.

 منصوری تاکید کرد: مردم باید از هرگونه تجمع و دورهمی دوری کرده و از برگزاری مراسم عزا و شادی برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان امتناع کنند و با توجه به در پیش بودن ایام نوروز از مسافرت رفتن و پذیرش میهمان اجتناب کنند.

وی شست وشوی مداوم دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و ماسک زدن را راه های جلوگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و ادامه داد: توصیه می شود مردم استان برای جلوگیری از شیوع بیماری رعایت پروتکلهای بهداشتی را داشته و سعی کنند از دو ماسک استفاده کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۰۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان