//
کدخبر: ۲۹۳۰۲۵ //

ورود سامانه بارشی به خوزستان

اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان در اطلاعیه‌ای در خصوص ورود یک سامانه بارشی به استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

ورود سامانه بارشی به خوزستان

در اطلاعیه هشدار سطح نارنجی امروز (۲ دی‌ماه) اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان آمده است: این سامانه بارشی از عصر روز چهارشنبه (سوم دی‌ماه) وارد خوزستان می‌شود و تا ظهر پنجشنبه (چهارم دی‌ماه) در استان فعال خواهد بود. ورود این سامانه، رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای، وزش باد متوسط و بارش تگرگ به صورت نقطه‌ای در خوزستان، بارش برف در ارتفاعات و همچنین افت دما در روزهای جمعه تا یکشنبه (پنجم تا هفتم دی ماه) را به دنبال دارد.

به گزارش فرتاک نیوز،این سامانه بیشتر در مناطق شمال، شمال شرق، و جنوب شرق خوزستان فعال بوده و فعالیت آن در سایر نقاط استان به صورت نقطه‌ای است و آبگرفتگی معابر، طغیان مسیل‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، لغزندگی، کاهش دید در جاده، صاعقه، تگرگ و بارش برف در ارتفاعات استان را به همراه دارد.

در این اطلاعیه با تاکید بر به کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار، رعد و برق، تگرگ، وزش باد و صاعقه، از فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های مختلف سراسر خوزستان خواسته شده ضمن حضور در محل فعالیت، برقراری کشیک شبانه‌روزی و تداوم آماده‌باش؛ صدور هشدار، اتخاذ تمهید لازم و ابلاغ برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

اطلاع‌رسانی مستمر و ارائه توصیه ایمنی مانند پرهیز از تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان‌آب، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری، جابه‌جایی ساکنان مناطق در معرض خطر به ویژه عشایر و ساکنان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها  از دیگر موارد توصیه‌شده است.

استقرار گروه‌های راهداری، اعزام و استقرار ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز به ویژه در مناطق با پیش‌بینی بارش بیشتر، آمادگی هلال احمر و فراهم ساختن امکانات مورد نیاز به منظور امدادرسانی به موقع، اتخاذ تدابیر لازم برای پایداری شبکه برق‌ و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله موارد ابلاغ شده در این رابطه است.

تاکید بر مسدود کردن جاده‌های حادثه‌خیز، آماده‌باش نیروها و تجهیزات مورد نیاز برای دفع سریع فاضلاب، آب‌های سطحی و عبور سیلاب احتمالی، بررسی مسیل‌ها، کانال‌ها، سیل‌بندها، دایک‌های حفاظتی اطراف روستاها و سایر مناطق در معرض خطر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور عبور سیلاب احتمالی از دیگر موارد ابلاغ‌شده به دستگاه‌های متولی در خوزستان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۰۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان