//
کدخبر: ۲۹۰۴۶۹ //
استاندار کرمانشاه:

دورهمی های خانوادگی بیشترین نگرانی را برای ما ایجاد کرده است/ برای حفظ سلامتی بزرگترهای خانواده شب نشینی ها را تعطیل کنید

استاندار کرمانشاه گفت: دورهمی ها و شب نشینی های خانوادگی بیشترین نگرانی را ایجاد کرده است و انتظار داریم مردم در رعایت توصیه های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشند.

دورهمی های خانوادگی بیشترین نگرانی را برای ما ایجاد کرده است/ برای حفظ سلامتی بزرگترهای خانواده شب نشینی ها را تعطیل کنید

استاندار کرمانشاه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که امروز به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست دکتر روحانی و با حضور استانداران و روسای دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد، در گفت و گویی به خبرنگار شبکه زاگرس گفت: از مردم فهیم، همدل و قدرشناس استان به خاطر همراهی مناسب در اجرای طرح محدودیت ها و رعایت توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عدم تردد ضروری و رعایت فاصله اجتماعی صمیمانه سپاسگزارم.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: در ابتدای آذرماه شش شهرستان قرمز داشتیم و امروز با تلاش های کادر بهداشت و درمان، مردم، کسبه و همه نهادها فقط یک‌ شهرستان قرمز داریم که البته این موضوع نباید سبب شود مردم تصور کنند شرایط عادی است، بلکه مراقبت ها باید تشدید شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همه مردم استان باید در رعایت توصیه های بهداشتی جدیت داشته باشند؛ خاطرنشان ساخت: از مردم و فرماندار سنقرکلیایی تقاضا داریم توصیه های بهداشتی با جدیت بیشتری رعایت کنند که محدودیت ها و ممنوعیت ها کاهش یابد.

بازوند ادامه داد: نتایج مطالعات انجام شده در وزارت بهداشت نشان می دهد که بیشترین نگرانی ها در موج سوم از دورهمی ها، شب نشینی ها و گردهمایی های کوچک خانوادگی است.

مقام ارشد استان تاکید کرد: بر این اساس در آستانه شب چله و در دو هفته پایانی آذرماه که احتمال شب نشینی و دورهمی های خانوادگی بیشتر است، از همه مردم می خواهیم برای حفظ سلامتی بزرگان خانواده امسال را مستثنی نمایند و از دید و بازدید ها بکاهند.

وی گفت: پدربزرگ و مادربزرگ ها از فرزندان بخواهند که نیازی نیست امسال حتماً برای این سنت قدیمی و در این شب های پاییزی به منزل بزرگان مراجعه کنند.

بازوند افزود: وضعیت شهرستان هرسین نازنجی است اما حالت ناپایدار دارد و ممکن است با غفلت به شرایط قرمز برسد.

استاندار کرمانشاه از تمدید منع ترددهای شبانه در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح تردد در شهرستان کرمانشاه ممنوع است و ممنوعیت ورود پلاک های غیربومی در شهرهای نارنجی نیز مانند شرایط قرمز است.

وی اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهرهای نارنجی با تشخیص بالاترین مقام مسئول(در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان و دستگاههای غیر ضروری تا یک دوم کارکنان فعالیت می‌نمایند.

استاندار کرمانشاه به تجربه اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها در ۱۵ روز گذشته اشاره کرد: تعداد مبتلایان و فوتی ها کاهش داشته است و به کمتر از  ۶۰۰ نفر رسیده است.

بازوند ضمن تشکر ویژه از کسبه، اصناف، بازاریان، مردم و رسانه ها یادآور شد: سرما ممکن شرایط را سخت کند و شرایط سخت تر شود و به دلیل اینکه سلامت در اولویت قرار دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان