//
کدخبر: ۲۸۷۳۵۳ //

به این ۳۴۰۰ نفر رحم کنید/ چند نفر دیگر باید شهید بدهیم؟

حالا 9 ماه است کرونا کابوس شب و روزشان شده، حالا 9 ماه است شب و روزشان را توی اتاق‌ها و راهروهای بیمارستان و میان بیماران کرونایی می گذرانند، 9 ماه است زیر این ماسک ها و این لباس های سنگین به سختی نفس می کشند تا مردم نفس راحت بکشند.

به این 3400 نفر رحم کنید/ چند نفر دیگر باید شهید بدهیم؟

9 ماه است خواب راحت به چشمانشان نیامده و با صورت هایی که از فشار ماسک کبود شده و با دست هایی که از جابجایی کپسول های اکسیژن پینه بسته هنوز سرپا ایستاده اند و پرستاری می کنند.

به حالشان رحم کنید، اینها هم آدمند، خسته می شوند، کم می آورند، چقدر جان دارند که با این لباس های سنگین ساعت ها تیمارداری کنند، چقدر توان دارند که شب و روز از آدم هایی که هرکدام بمبی از خطرند پرستاری کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،این آدم ها هم جانشان را دوست دارند، اما هر شب و هر روز به دل خطر می زنند تا جانی از دست نرود و داغی روی دل کسی ننشیند. پس محض رضای خدا کمی به حالشان رحم کنید.

حالا در کرمانشاه 3400 نفرشان درگیر مبارزه با کرونا هستند، مبارزه ای که 9 ماه است بی وقفه ادامه دارد و فعلا پایانی برای آن متصور نیست. 750 نفرشان تاکنون طعم کرونا را چشیده اند و مبارزه ای مضاعف با کرونا داشته اند و این میان چهار نفرشان در راه این خدمت شهید شده اند.

چند نفر دیگر باید مبتلا شوند و چند نفر دیگر باید شهید بدهیم تا کمی به خودمان بیاییم و بفهمیم کرونا با کسی شوخی ندارد و این ماسک زدن ها و این فاصله ها بازی و سرگرمی نیست!

همه کادر درمان خسته شده اند، اصلا جانی برای کسی نمانده و قسمت وحشتناک ماجرا زمانی است که نمی دانیم این مصیبت و این سختی ها تا کی ادامه دارد، اینها را ارسلان نادری پور رییس سازمان نظام پرستاری کرمانشاه می گوید و ادامه می‌دهد: کادر بهداشت و درمان 9 ماه است بی وقفه مشغول مبارزه اند و طولانی شدن این مبارزه همه را خسته و فرسوده کرده.

او می گوید: در حال حاضر 3400 نفر کادر پرستاری استان شامل پرستاران، کمک پرستاران، نیروهای هوشبری و اتاق عمل همه شبانه روز و بی وقفه مشغول مبارزه با کرونا هستند و تاکنون 750 نفرشان مبتلا شده اند.

نادری پور ادامه می دهد: این میان چهار شهید خدمت هم داشته ایم که دو نفرشان پرستار و دو نفر دیگر کمک پرستار بوده اند.

او به سختی های کادر پرستاری اشاره می کند و می گوید: پرستاران پیش از این هم سختی های بسیاری داشتند که آمدن کرونا این سختی ها را مضاعف کرد.

او می گوید: در این 9 ماه مرخصی ها به حداقل رسیده و نیروها بصورت مستمر پای کار بوده اند و همین موجب خستگی آنها شده.

نادری پور به ابتلای بسیاری از نیروهای کادر پرستاری به کرونا اشاره می کند و می گوید: زمانی که یکی از نیروها به کرونا مبتلا می شود باید به مدت دو تا سه هفته قرنطینه شده و از محیط کار دور بماند و طی این مدت فشار کار بر دیگر پرستاران و نیروها وارد می شود و حال تصور کنید با ابتلای 750 نفر طی مدت شیوع کرونا چه میزان فشار کار بر نیروهای پرستاری اضافه شده.

او به لباس ها و تجهیزات سنگین پرستاران و ماسک هایی که باید بصورت مدام حین کار روی صورتشان باشد اشاره می کند و می گوید: کار با این لباس ها به مدت چند ساعت خیلی سخت است و ماسک های قوی که روی صورت کادر پرستاری است نفس کشیدن را سخت کرده و صورت هاشان را کبود کرده و این شرایط سختی کار کادر پرستاری را چند برابر کرده است.

نادری پور می گوید: از طرفی در شرایط شیوع کرونا امکان اینکه بیمار همراه داشته باشد میسر نیست و همین امر باز هم فشار کاری را به کادر پرستاری وارد کرده و کارهای جزیی بیماران را باید آنها انجام دهند.

رییس سازمان نظام پرستاری استان کرمانشاه در ادامه در تشریح مشکلات کادر پرستاری می گوید: آنچه پرستاران را تا به امروز سرپا نگه داشته عشق به نجات جان انسان هاست، اما در کنار تمام سختی ها وجود برخی مشکلات واقعا آزاردهنده است.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر اگر یک نفر از کادر پرستاری به کرونا مبتلا شده و بستری شود باید داروی "رمدسیویر" را با قیمت بالا تهیه کند و این خیلی ناراحت کننده است که کسی که در خط مقدم این مبارزه است، برای درمان خودش دغدغه هزینه درمان داشته باشد.

نادری پور می گوید: این نیروها باید سلامتشان را به دست آورده تا دوباره برای مبارزه با کرونا آماده شوند و اینکه بخواهند هزینه های درمان خودشان را بدهند که در همین خط مقدم گرفتار کرونا شده اند، خیلی مناسب نیست.

رییس سازمان نظام پرستاری استان کرمانشاه به مشکلات تست کرونا برای پرستاران هم اشاره می کند و می گوید: متاسفانه زمانی که یکی از نیروهای کادر پرستاری تست کرونا می دهد باید همانند مردم عادی در صف نوبت جواب دهی بماند و این درحالی است که ما به سرعت به جواب این تست نیاز داریم تا این نیرو در صورت منفی بودن تست به خط مقدم برگردد و بتواند دوباره برای مبارزه با کرونا پای کار بیاید.

او می گوید: باید شرایطی فراهم شود که کادر پرستاری در نوبت تست کرونا نمانند و بتوانند سریع جواب تست خود را دریافت کنند.

نادری پور با یادآوری دوباره خستگی کادر بهداشت و درمان می گوید: از مردم می خواهیم برای اینکه مدافعان سلامتشان بیش از این خسته نشوند رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و بدانند کادر بهداشت و درمان هم ظرفیت و توان محدود و مشخصی دارند.

او می گوید: مردم باید بدانند رعایت این پروتکل ها برای حفظ جان و سلامت آنهاست و اگر در بیمارستانها حال و روز بیماران کرونایی را می دیدند شاید این موضوع را جدی تر می گرفتند. همه باید با هم کمک کنیم تا این بحران را با کمترین خسارت پشت سر بگذاریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۳۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان